Städare och mördare & recept!

Idag har jag städat å åter städat känns det som!
Men allt tar så lång tid då man har en liten Sam som gärna vill ha sin mammas uppmärksamhet jämt!
Men min underbart goa mamma kom och hämtade Melvin och Sam då hon slutade jobba kl 18.
Så i två timmar fick jag städa i lugn och ro! Fick mycket mer gjort under dom timmarna än va jag fått under hela dagen!
Nu är vårt sovrum höst städat och Melvins rum är i tipp topp oxå!
Känns underbart skönt!
Sen så klippte mamma Melvin ikväll oxå!
Hon är ju en sann ängel ♥



Nyklippt Melvin som är redo för skolstart på måndag =)



Idag har jag mord i sinne...
Dom j*vlarna ska döden dö!!!
Dom är äckliga, dom är överallt!
Bananflugorna ska DÖ!
Har dräpt några under dagen och kvällen!

Imorron har vi lunchdate med min blogg vän mamma Bus & lillebror Bus.
Ska bli jätte kul att få träffa dom.
Men man blir ju som små nervös oxå ;-)

Nu ska jag lägga mina goa barn!

Å nu ska jag lägga ut ett recept!
Kruxet är att jag har inga mått. Bara vilka ingredienser som ska va i!
Men jag skriver på ett ungefär hur det ska va.
Ni kan ju smaka er fram!
Detta är en favorit rätt i denna familj =)

Orientalisk färsgryta: ca 4 port

1 Krossad ananas
1 burk Champinjoner
400 gr köttfärs
1 lök
riven vitkål
2 rivna morötter
vitlök
1 lätt creme fraiche
soya
curry, salt och svartpeppar.

Spara ananas och svamp spadet.
Fräs köttfärs, lök, svamp, vitkål och morötter.
Tillsätt sedan ananas, soya, creme fraiche och spadet!
Låt sjuda i 10 min

Servera med ris!






 

Kommentarer
Postat av: Vendela

Å vad fin han blev - ja du har verkligen två jättefina gossar :-) och hoppas de får vara friska, är så trist när de är sjuka. Kände på lillan nyss och hon är så het, så het stackarn :-(



Ang bananflugeäcklen - blanda en mördarcoctail:



En skvätt vitvinsvinäger, en skvätt sirap och toppa med några droppar diskmedel och rör om. Det dröjer inte länge förrän du har en massa lik simmande i glaset, har provat så jag vet!



Jag måste nog snart ta och blanda en drink härhemma snart, för jag har sett några svävandes omkring härhemma :-(



Kram kram

2009-08-20 @ 22:27:17
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Therése

Ja, blanda den där mördarcocktailen...den funkar verkligen ;-)

Jag hade bara jordgubbsvinäger och diskmedel hemma, men det funkade också...dumma som dom var så hoppade de gladeligen ner i det!



Så fin han blev, Melvin inför skolstarten!!



Och den där grytan verkar ju riktigt god, får nog testas :-)

Kram Therése

2009-08-20 @ 23:43:29
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Tomas

Är det inte typ det där som serverades på skolan?!!n :-)

2009-08-21 @ 00:02:20
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Inte behöver du vara nervös mamma bus är den mest lättsamma och trevligaste person du kan tänka dig, men jag minns allt att jag var ruggit nervös första gången vi skulle träffas så jag förstår dig... Och usch för bananflugor, huvva! Och mammor är som sagt suveräna, perfekt att du fick tid att städa och dessutom fick hem en nyklippt stilig kille :-) Kram kram så kanske vi ses något i dag!

2009-08-21 @ 08:11:23
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej på dig!

Vad bra att du har städat "huset" och klippt barnen eftersom jag kommer och hälsar på. SKRATT!!! Skojar bara. Härhemma är det både rörigt och långa hårstrån som gäller, fniss. Men faktiskt är lillebror ganska så nysnaggad också.

Skämt och sido...

Det är en underbar känsla när det är nystädat, sängen är renbäddad och man kan sätta sig ner och vara nöjd över att städningen är överstökad. (Här infinner sig den stunden inte såå ofta, hi hi)

Ses snart, det ska bli jätteskoj. KramBus

2009-08-21 @ 08:45:00
Postat av: Jenni

Såg gott ut det där receptet, och relativt enkelt! Ska nog ta och testa det i helgen!



Hoppas ni har en bra dag!

Kram

2009-08-21 @ 09:12:58
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Vendela

Å, tack för receptet :-) Det där ska testas inom en snar framtid :-)



Trevlig helg på dig!

2009-08-21 @ 12:40:04
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Jenny Hamberg

Gjorde faktiskt det recpten för första gången i veckan här.. tycker oxå att d är supergott.. o enkelt..

2009-08-21 @ 13:05:52
Postat av: sara

Vad kul att träffa en bloggvän...kan tro att det känns lite pirrigt .)

Så trist att alla bloggvänner bor så långt norrut. Få väl ta mig uppåt landet nån gång och hälsa på. Hade varit superkul.

Så fint med nyklippta killar. Måste gå till frisören med Alexander också, hans växer som ogräs.

Nu står köttfärs grytan a la´Nina och puttrar på spisen. Luktar sååå gott.

Ha en fortsatt skön fredag, kramis

2009-08-21 @ 17:27:43
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hoppas du fick dö på dem =)Melvin blev jätte fin!

Receptet måste provas låter underbart gott.. behöver lite ny inspiration när det gäller recept..



Hoppas du får får en fin vecka nu



Kramar om

2009-08-23 @ 23:52:45
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0