Blandad kompott

Har haft veckans huvudvärk i eftermiddag. Kollade klart på SATC filmen. Åh så jag grät på slutet. Skyller på hormonerna :p Men med lite alvedon så försvann huvudvärken så då satte jag igång med maten. Sen kom kära mor och Miro förbi, hon tyckte att vi skulle baka den där långpanne bullen så vi satte igång. Pappa och Mikael fick lite middag i magen innan vi prov smakade bakverket. Oj oj så god. Men nästa gång ska jag ändra lite i receptet. Så de blir en godare lussebulle i långpanna. Mums!

Kommentarer
Postat av: Vendela

Ja visst är den supersmaskig?? Påminner lite om butterkaka!



Tack för tipset! Det var ju en jättesmart idé att göra en lussebulle i långpanna. Hur tänkte du göra då förutom att tillsätta saffran? :-)



Kramis



2008-11-06 @ 20:22:18
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Therese

Då vill jag ha receptet :-) år grymt sugen på saffransbröd...

2008-11-06 @ 20:23:13
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese

Men självklart ska jag unna mig en bit, det enda jag håller mig ifrån är godis, men nu har jag börjat fuska med det med... Men jag tror inte på att "banta" utan det viktiga är inte VAD man äter, utan HUR MYCKET. Jag äter/åt alltid mer än magnus, så klart man blir stor då. Nu har jag försökt få bort sockerberoendet å äta normala storlekar, å trots at jag fuskar fett med motionsbiten så går jag sakta, sakta åt rätt håll :-) Tänker långsiktigt å livsstil snarare än diet, så oroa dig inte för kilona som kommer nu med bebisen, dom får du bort sen :-) Å det är ju bara att inse vissa har bättre förutsättnignar än andra. Minns när jag var på BB - kände mig som ett hus, medan Angelica p fick på sig jeansen typ dagen efter... Men jag skyller på åldern ;-P Å så har jag lärt mig en läxa om det bli en nr2.

2008-11-06 @ 21:05:12
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese

Precis, man är ju som tur är älskad för den man är! Å så är det bara till å lära sig att gilla sig själv, för face it - man får ju dras med sig själv livet ut :-) En go och glad mullig person är för den delen vackrare än en smal person i mina ögon, varför vet jag inte... Men en prommenix eller två ska vi nog få till så oroa dig inte, du kommer vara i toppform till beach 09! Natti natti hoppas du få sova i natt

2008-11-06 @ 21:37:39
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sanna svarar Jennie

Det låter riktigt gott hoppas du njöt för mig med. Men jag är så sugen på att åka till Ikea i helgen och unna mig pepparkakscheescaken...stavas nog inte så =)Funderar på det... Den ser så god ut, frågan är hur jag ska må bara. Blir så sur att jag inte kan unna mig utan att få dåligt samvete. Jag äter ju inge godig ju =(



Hoppas du får en trevlig helg vännen...

2008-11-07 @ 08:48:15
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Sanna

Förlåt det här med svara jennie det försvonner inte... =(

2008-11-07 @ 08:48:57
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0