En sockerbagare här bor i staden...

Tänkte lägga ut lite bilder från de senaste dagarna nu när jag sitter vid en dator!

                                         

                                          Melvin bakar pepparkakor =)

                                        

                                        saffrans bullar i långpanna =) Very goood!!!!

Rekommenderar denna starkt! Nu lade jag inte i några russin eftersom jag INTE tycker om dom! Men dom som diggar dom där små skrynkliga sakerna kan ju lägga i en hög!
har även fått en beställning på arraksbollar av man svärfar så jag ska baka en sats till han! När jag har tid och lust!

Arraksbollar:

1 paket sockerkaksmix
2 msk kakao
0,5 dl arrakspunsch
0.5 dl vatten
100 gr smält smör

Chokladströssel att rulla dom i
små kaksformar att lägga dom i

Förvara smeten i kylskåpet i ca 45 min innan ni påbörjar rullningen! Annars går det på tok (jag veta)


Kommentarer
Postat av: Fia

Såg verkligen smaskigt ut, dela gärna med dig av receptet!!

2008-12-02 @ 13:44:28
Postat av: Sanna

Vad duktig du är på att stå i och baka och allt. Vad fin Melvin var på bilden =)

2008-12-02 @ 14:13:46
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: vendela

Mums - vad den såg smarrig ut :-) Jag ska också göra en sån där långpannebulle med saffran i. Gjorde du precis som originalreceptet med endast tillägg av saffran? Hade du i en hel påse?

2008-12-02 @ 17:59:37
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0