En dag i Strömsund!

Imorse for jag, mamma och mina fina svägerska Kristina till Strömsund för lite kvalitetstid och shopping!
Trist nog så va det skit väder. Och snömodd på vägen. Och sommardäck på bilen!
Men vi tog oss fram iaf. Och på vägen hem va vägen bar igen!

Köpte lite kläder åt mig själv.



Två vero moda linnen med spetskant och en härligt kofta!
Tog en titt i garderoben och såg bara svart, svart, svart! Så nu ska här bli färg, färg,färg ;-)



Köpte lakrits skorpor åt karln som är lakrits fantast! Och dom fick tummen upp!
Bakade av Emmas skafferi
Hon gör underbart goda skorpor! Och har massor av olika smaker! Ta en titt på hennes hemsida.
 



Sam fick vattenfärger och målade genast en teckning till mamma som tack!



Men bäst va nog denna Pippi film. Pojken är ju som tokig i Pippi!
Så han bänkade sig framför tv:n på en gång!



Å jag joinade honom, för jag tycker oxå om Pippi!
Måste köpa del 2,3,5,6 oxå. Sen har han alla Pippi filmer som gjorts.

Och godis fick dom. Anton mumsade så det stod härliga till.
Och massa såna där bra grejjer från Dollars. Det går åt en hel del papperstallrikar, plastmuggar å sånt i stugan under sommaren. Nu har jag bunkrat upp ordentligt!

Nu är man trötter!

Haft en vilodag idag så imorron äre nya tag igen! Behövs då man blev bjuden på hemmagjord pizza av svärisarna idag! Ajsing bajsing...


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag har en vilodag i morgon! Snömodd = usch.

Kram till dig

2012-05-05 @ 23:57:11
URL: http://snartfyrtioochkomigang.blogg
Postat av: Angie

Förr hade jag också bara svart i garderoben, men nu har jag börjat få upp ögonen för lite andra färger på kläderna.

Jag slängde in en länk till dig i min blogg, hoppas det är ok.

2012-05-06 @ 09:41:45
URL: http://iwontquit.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vilken härlig dag du verkar ha haft!!! Å linnena gillar jag skarpt, har ett rött, men ångrar färgen hade gärna haft en annan färg... Men men. Dina var jätte fina! Å pippi går varm även här, Bogges tur att ha en pippi period, som tur är har vi alla filmerna sedan Luran var besatt :-)

Här blev det grillat, blåbärspaj och annat gott i gott i går då sandra, jörgen, krille och anna var på middag. Trevligt! I dag sitter jag med rejäl träningsvärk, men borde ut på veckans sista iformpass, men vete tusana om jag fixar det... får vänta å se om det blir bättre. Hoppas du år en toppen dag! KRAM

2012-05-06 @ 10:17:07
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ha ha, bilder på mig är sällan förekommande, å denna kommer definitivt inte att visas, högröd och i sportbh, no way ;-P

2012-05-06 @ 10:21:42
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ååå lite mycket avundsjuk på Dig som varit till Ström Jag vill oxå J's pappa m fru bor där och tidigare var vi dit relativt ofta men nu har vi inte kunnat pga mitt sämre mående/värk, sist vi var till Ström var i juli...



Skoj med shopping å kul med lite färg - i min garderob är det mycket svart & grått.



Pippi har Elin aldrig riktigt gillat, hon är inget AstridLindgren fan.



Ha en skön söndag, hur går det med maten? kram Åsa



Vi kanske ska dra ihop bloggmingel här i Åsele/Dorotea... vi som aldrig kommer i väg på nån blogg-gala ;-)

2012-05-06 @ 10:58:02
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: kaffehörnan

snygg shopping, jag har sol idag

2012-05-06 @ 11:18:20
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Åsa

Ååå så jobbigt att Ditt proteinpulver tog slut, har Du ätit "som vanligt" då eller hur gör Du?



Yes jag har diverse "blaha"diagnoser, eller de är ju verkliga men det känns som blaha blaha ME/CFS - kroniskt trötthetssyndrom, fibromylagi, diverse mag/tarmproblem samt ångest/social fobi.



Har inte hört något om pappa idag.



kram

2012-05-06 @ 11:50:18
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Tjingeling i busvädret! Hoppas du har hunnit ut på promenad medan det var uppehåll, för fyyyy så det vräker ner nu.... Huga! Hade tur å fick med mig hela familjen efter mörttjärnsvägen, så då slapp jag vara björnrädd ;-P Nu så ska vi rusta oss å åka och äta hemma i byn, skönt att slippa laga mat! Å du då, har du fått tag i mer herbalife? Måste vara frustrerande att det tog slut då du kommit i gång så bra... KRAM KRAM

2012-05-06 @ 13:58:06
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0