Helgen är över och knäckig paj!

Ja då har det gått en vecka till. Det är ju galet va tiden går fort!
I vanlig ordning så har vi spenderat helgen i sallsjön. Duschkabinen och kaminen har installerats i gäststugan. Nu fattas bara inredningen såsom sängar, garderob och dekorationer. Nästa gång vi far dit äre stor städning därinne!
Mikael har gjort ett kanon jobb!



Middag och goda drinkar hos grannarna blev det i lördags. Ja jag vette tusan vilken grimas min svåger fick till men nå vidare vacker blev han inte =p



Mina bus killar på lördag morgon! Bus och rackartyg blandat med skrik, grin, pussar och kramar bjuder dom på om dagarna! Och sen 1.5 vecka sen så har Sam äntligen slutat med blöja om dagarna. Bättre sent än aldrig!




Idag har det verkligen varit grått och trist och regnigt!

Så när vi kom hem från sallsjön gjorde jag en knäckig paj åt min familj! Mamma och pappa kom över på en bit oxå!

Knäckig paj:

2 dl havregryn
2 dl socker
2 dl mjöl
½ tsk bakpulver
1 krm vaniljsocker

125 gr smält smör
½ dl grädde
½ dl ljus sirap

Blanda alla torra ingridienser. Smält smöret med grädde och sirap. Blanda ihop allt.
Tryck ut i pajform. Fyll med valfria bär.
150 gr i 40 min. Fast jag hade min inne i ca 45-50 min för att få den mer knäckig!

MUMS!


Hoppas ni haft en toppen helg!


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja nog är det tur att man har stugan, det är absolut avkoppling för mig, trivs som fisken i vattnet där! Och inte tycker jag att Sam är så sen... Bogge visar inga tecken alls på att vilja sluta med blöja, eller snarare, säger till efter han gjort det han ska och vill då sitta på pottan, men då är det ju för sent, så vi skjuter på det hela ännu en tid, känner ingen panik. Vet iaf inte om någon 15 åring som ännu har blöja ;-D Även här är förkylning på besök, så ingen träning :-( Endast massor av te. Håller tummarna du snabbt blir kry å att A klarar sig samt att det går bra i Umeå <3 KRAM

2012-08-27 @ 07:49:18
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI - vinn en åkpåse fårn 7AM Enfant värde 1600 kr!! ♥ ♥ ♥

Åh, vilken härlig paj! Mums!

2012-08-27 @ 11:26:50
URL: http://bambi.blogg.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Orange å grått lät snyggt, är sugen på det i köket, men men... först måste jag få fönstren klara ;-P Å ja, förra veckan var helt ok träningsmässigt för att vara mig iaf, men nu får jag nog ta det lite lugnare för halsen verkar inte vilja ge med sig trots echinagard :-/ KRAM

2012-08-27 @ 15:48:28
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Veronica, mamma till Nim o Belle

Skickar över en stor kram!

Ja höstne är ju här.. suck.
Tur man har en utlandssemester kvar i rockärmen ;)

Jag tror Nim kommer få det great på dagis :)
Och visst är det skönt att man kan få andas ut lite hihi.

Hoppas dagen fortsatte i bättre anda. KRAM

2012-08-27 @ 21:25:51
URL: http://www.attblifler.blogg.se
Postat av: Annika

Paj! Min ugn har gått sönder men när jag får min nya......
Då ska det bakas!
Kram

2012-08-27 @ 23:14:48
URL: http://Snartfyrtioochkomigang.blogg.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Nääää :-/ Fy så typiskt, hoppas det löser sig med bilen å att förkylningen blir bättre. Kan rekommendera Echinagard, jag känner mig piggare och ska våga mig på ett lungt cykelpass idag. Kör försiktigt och så håller jag tummarna att alla prover går bra och att Anton inte tycker det är allt för otäckt <3 KRAAAAAAM

2012-08-28 @ 07:20:36
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Åsa

Hej, lycka till i Umeå, jag hoppas det blir bra resultat och att Ni får veta vad som felar.
Försökte kommentera första inlägget, det med Emma & Signar, men det gick inte. Så fin bild på Emma, tycker hon var ovanligt olik sig själv. Ha det så bra det nu går 'kram*

2012-08-28 @ 12:22:29
Postat av: Åsa

Jo en sak till Din paj måste jag ju bara testa, tack vare havregryn bör ju jag kunna smaka en bit utan att magen reagerar negativt.

2012-08-28 @ 12:23:34
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Det senaste inlägget går inte att kommentera...
så jag kikar in här å önskar lycka till, och så hoppas jag din förkylning är bättre <3 KRAM

2012-08-29 @ 07:58:46
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Emzon

Får komentera här då "Drar till umeå en sväng!-inlägget" inte vill samarbeta.
Blir så glad att de tåras i ögonen, när jag läser vad du tycker om oss och framförallt vår guldklimp!!!! Tack snälla du för en fin vecka tillsammans. Och jag hoppas att allt gick bra för Lill-Danton i umeå. Kram!!!

2012-08-29 @ 21:20:39
URL: http://emzonsy.blogg.se
Postat av: Jenni

Verkar inte bara vara jag som har problem med att kommentera!
Hoppas allt går bra för Anton i Umeå och de kommer på vad som är på tok med honom!
Kram kram

2012-08-30 @ 18:29:14
URL: http://www.sananaolillebror.blogg.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hoppas nu på en uppdatering så vi får veta hur det gick i umeå, hoppas annars att allt är bra med dig <3 Massa kramar och kanske en kaffedejt snart igen?

2012-08-31 @ 08:38:11
URL: http://lurans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0