Mammas tomtehus

I lördags blev vi bjuden på en super smarrig middag hos mamma och pappa.

Passade då på att knäppa kort på mammas fina tomtehus.
Jag har ett likadant men har inte fixat lika mycket detaljer till mitt hus.
Ska försöka komma ihåg att fixa mer till nästa år. Och funderar även på att måla det. Men vet inte vilken färg jag ska måla den i.
Farmor har målat deras i rött och grått.
Mammas är omålat precis som mitt.




Julgranar, adventstakar i fönstren, yxa på en vedklubb, små vedpinnar röda gardiner m.m



Tomtemor som kokat lite gröt till tomtefar och dom små nissarna ;-)



Tomtehuset åker upp varenda år!

Farmor och farfar som gjort dom åt oss!

Har du något som bara måste komma fram varje jul?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Joo nina det hjälper visst med dina skickade kramar till mig .. dom hjälper mer än du kan tro !!! Kram



Ett sånt där hus hade mormor oxå .. är det nån runt dorro som gör dom eftersom "alla" i dorro har sånna hus ??



Jag har en häst med släde som jag fick av mormor och morfar som dom alltid hade framme på jul som nån gubbe Per Flodin har snickrat till år -75!! Den börjar vara trasig då vi alltid fick leka med den då vi var hos mormor och morfar !! Men den är ett måste den åker upp nu redan till advent !

2011-11-28 @ 09:49:35
Postat av: Lovisa

Aha men så kul !!! Ja mina mostrar har oxå dom där husen !!!

2011-11-28 @ 10:18:19
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0