Det vita giftet!

Tänk va beroende man kan bli av detta vita gift!


Lyckades något sånär bli kvitt sockerberoendet men då påsken och förkylningen kom förstördes allt.

Nu är jag tillbaka på ruta ett!

Man känner sig som värsta knarkaren ibland.

Får ont i huvudet och blir på dåligt humör. Så nu är en sockersanering på sin plats.

Men tänk att allt som jag verkligen älskar och tycker är gott innehåller massa socker!



Ostkrooookar


Coca cola





Och mint Krokant! Milda Matilda så underbart gott!

Hur tusan ska man lyckas hålla sig från allt det goda?

Va är du extra förtjust i?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Eeeh, låt se.. ALLT SOM HAR SOCKER I SIG typ. Som du säger, knark! Farligt farligt.. Just nu sitter jag med smarrigheter framför mig och har bestämt mig för att försöka avgifta mig i månads skiftet, så jag passar på nu ;)



Men Nina, glöm inte att du ÄR fin!

2011-05-19 @ 22:36:50
URL: http://leezah.blogg.se/
Postat av: Vendela

Ja, VARFÖR uppfanns sockret överhuvudtaget?? Det är ju bland de mest beroendeframkallande droger som finns!



Min stora svaghet är ju smågodis!! Är tokig i det och äter tyvärr åt h-vete för mkt av den varan! Sen älskar jag snacks i alla dess former också...och inte att förglömma coca-cola :((



Usch usch - inte lätt att bli kvitt det beroendet, för det är ju socker i nästan precis ALLT!



Men du vad underbart att ni har det så bra. Underbart att höra...mitt uppe i småbarnsåren o allt :)) Glad för din skull vännen <3



Kram kram

2011-05-19 @ 22:49:55
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja du! ALLT innehåller i stort sett socker!!! Och ALLT är oxå så förbannat gott!!! Men jag vet att du fixar det vännen!

Du har fixat det förut och du gör det nu oxå! Jag tror på dej! Du är stark och visst envis! Så de så! ;)

Tänk alltid att DU är bra! Du får inte tänka annat. Det är säkert jätte svårt. Men försök! Du måste höja ditt självförtroende min vän <3

Snart är det helg och vi ses!!! :)



Puss och kram fina du!

2011-05-20 @ 07:37:42
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Angelica

Näe att gå ner i vikt är jäkligt svårt. Tänk om de kunde vara tvärt om, svårt att gå upp och lätt att gå ner! Så underbart de lät. Och alla dessa förkylningar dom kommer och går titt som tätt gör ju absolut inte saken bättre! Men jag vill säga dig en sak Nina. Jag tycker du är extremt fin som du är och en väldigt snäll och lättsam person. (jag vet att de är svårt att ta till sig för de är ju endå sig själv man ska trivas med och inte de alla andra säger) Men så tycker jag de är iaf!



Jasså ska ni också till Umeå på tisdag? Vi ska dit på hab. Dom ska mäta nå vinklar och skit på Liams armar. Ja men då kanske vi stöter på varann :) Har Sam mycke problem med öronen? stackarn. Jag har själv haft rör och efter att dom plockat ut dom för kanske 7-8 år sedan så ha jag bara haft ont 1 gång så de är ju lätt värt de isåfall.

Ha en fin dag. Kramar

2011-05-20 @ 08:56:36
URL: http://angelicanorlander.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja jag är svag för allt ätbart utom skosvärta typ ;-P Men då innehåller ju inte det socker fiss Men ähhh man kan nog njuta av allt bara man gör det med måtta å rör sig, och det är mina två bekymmer, måttlighet å latmask ;-P Ha en fin helg <3 Kram

2011-05-20 @ 14:18:40
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: jeanette

Innan graviditeten & speciellt under den åt jag MASSOR av godis och annat onyttigt snask. Nu sedan cirkus 3 veckor har jag slutat helt med kolhydrater, med undantag på fredagar (då har man något att längta till). Det jag måste lära mig är att man kan ta en liten bit gotta & sedan är det bra.. tidigare har jag bara smällt i mig allt på en gång.. Nu frossar jag i vinbär & rostade nötter istället.. visst kan man tycka att en liten ask vinbär för 25 kr är dyrt - men man reagerar ju aldrig på vad chipspåsen kostar! Socker är verkligen ett hemskt beroende :( huvva!



Men, jag håller med alla här ovan som skrivit att du är superfin & du ser alltid så pigg & glad ut :)

kram på dig!

2011-05-20 @ 14:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0