Provsmaka...

För skojs skull köpte mamma hem ersättning till Anton för ett tag sedan!
Igår kväll tänkte jag att han skulle få provsmaka.
Varken Melvin eller Sam har tagit flaska...



Men va är det här för nått mamma??



Smakade inge vidare det här...



Nä mamma! Jag vill ha mamma mat istället ;-)



Skulle tippa på att Anton inte heller kommer bli något flask barn. Men tänker prova fler ggr ändå!
Kommer amma så länge jag kan men om jag skulle bli sjuk eller om man ska någonstans så är det ju bra om någon annan kan ge min ögonsten mat!

Skulle ha tagit och börjat ge han lite smakportioner snart oxå, men väntar en stund till...




Så här såg det ut då Sam smakade gröt första gången!


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha ja det såg inte ut som att han tyckte det var så gott, klart att mammas mat är bäst :)

Vilmer äter glatt ur flaskan, men jag tänker nog amma han ett tag till ändå! Vi har provat ge han blåbärspure och han såg väldigt skeptisk ut från början, men han gapade och ville ha mer :)

Hoppas ni hade en bra dag, vi njöt i det varma vattnet. Kram

2011-03-17 @ 18:37:20
Postat av: Emma M

Ja Isak är ingen flask barn heller... Knappt att vi får i han välling. :p Men han äter mat hela dagarna nu så jag ammar bara på kvällen/natten nu. Känns skönt, hade väl inte tänkt amma nå länge till. Men vällingen.. Ja undra när det vänder? Min mat är bäst! ;) Får nog åka bort en helg så han är illa tvungen att ta flaska...? Hur gjorde du med Melvin å Sam då dom slutade å amma? Kraam

2011-03-17 @ 19:15:06
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ingen av mina ungar har tagit välling ur sådana flaskor med rund topp, endast MAMs platta nappar som är mer lik bröstvårtan har fungerat! Så det kanske är ett tips! KRAM <3

2011-03-18 @ 06:38:54
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Och så har det fått bröstmjölk ur flaskan första ggr, och sedan hälften hälften...

2011-03-18 @ 06:39:38
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ang svea så har hon haft trots de senast 1½ åren, eller iaf en MYCKET stark egen vilja, som verkligen HÖRS ;-P Ibland så får jag blunda å räkna till 10 både en å två ggr skratt Just sådana ggr brukar M fråga om jag verkligen skulle vilja ha en nr 3 ;-P Ha nu en fin dag <3

2011-03-18 @ 07:09:06
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Emma M

Isak tar bara oxå platta nappar.... och jag blandar med bröstmjölk. Han äter oftast mer då Simon ger han mat, och det förstår jag. Han förknippar ju jag som mat. Ja det är bara forsätta att träna. ;)

2011-03-18 @ 07:35:11
Postat av: Ida

Och mina barn äter också bara ur platta nappar. Det är först när de verkligen lärt sig som de kan godta någon annan. Lova sölar bara om hon får en rund napp, välling överallt vill jag lova ;)



Jag har ju inte haft tillräckligt med mat till barna så dom har blivit överlyckliga när de fått flaska och blivit mätt :) Kram

2011-03-18 @ 09:30:25
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Linda

Nu var det ju ett tag sen dom åt välling mina barn ;) men det var platta nappar som gällde för mina med. Dock åt dom bara välling tills dom va 7-8 månader sen tyckte dom de var äckligt. Därefter blev det gröt eller vanligt fika på morron å kvällarna.



Så fina ni är på kortet <3



Ha en underbar helg! Kram kram

2011-03-18 @ 09:51:25
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Nina

Emma E: Vilka stora pojkar vi har nu! Anton har inte smakat nått än, men ska väl börja så småningom. Känns som jag vill dra på det en stund. Inbillar mig att han är mer bebis om han bara äter av mig ;-)

Härligt med varmbad =) Kramar!



Emma M: Hade aldrig nå problem med att sluta amma. Ammade dom i ca 10 månader sen sluta dom så duktigt av sig själva. Hoppas på samma smärtfria procedur även denna gång. Gav ju endast under nattetid dom sista månaderna. Innan slutet så finns det ju inget i "tom påsarna"

Kan tänka mig att även Anton kommer bli ett gröt barn. Och inte mig emot. Gröt funkar lika bra det!

Ses förhoppningsvis till veckan vännen!

Kramar!

2011-03-18 @ 21:22:00
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja, bäbis får man inte ha så länge tyvärr, pang bom är de stora, börjar äta gröt, kryper, går, lär sig cykla, flyttar hemifrån... osv ;-P Så det gäller att njuta!!! Hoppas du har en mysig kväll <3 KRAM

2011-03-18 @ 22:12:51
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0