Ahlgrens bilar glass

Fick ju hemglass reklamblad hem igår och jisses så Ahlgrens bilar glassen såg mumsig ut!
Men det är längesen jag såg till glass bilen här...
Väntade och väntade...
Sen hördes den välkända jingeln!





Sam högg in direkt på våffelstruten!



Jaha, om du vill smaka mamma så äre bäst att göra det medans det finns nått kvar =P



Fast Sam har ju inte hajjat det här med att äta glass strutar. Han börjar som från fel håll!

Men han ger glassen 4 av 5 poäng!

Jag tjuvsmakade ett litet slick och den va goood!!!




Köpte sunborn oxå, vilken är min absoluta favorit hos hemglass!

Va brukar du köpa för glassar från glassbilen?


Kommentarer
Postat av: Ida

Haha ja du jag har aldrig handlat från någon glassbil, inte sen jag var liten. Lär väl bli mer bara Neo får upp ögonen för den ;) Vi hör den mest varje måndagkväll, för det brukar vara precis när vi nattar Neo.



Nu ska jag ta och packetera mina Brownies som jag bakat med lyckat resultat :) Sen hopp i säng, är helt slut i ryggen efter kvällens badminton. Kram kram

2011-03-01 @ 21:53:08
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Malin

Såg riktigt gott ut med den struten ;) Kanske nåt man måste prova sedan. Men har jag tur så kanske jag får smaka lite av Sam ;)

Hoppas att du hade ett härligt bad när du funderade på löpningen :p Tror nog att du skulle fixa det oxå :)

Skickar en jättestor kram och hoppas att ni sover så sött.

2011-03-01 @ 23:52:50
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Jenni

Sanna tycker det är så orättvist att inte glassbilen kör upp till oss :-) Vi får nog kolla när den kör omkring på byn så kan vi passa den någonstans, tittade också på den där Ahlgrensglassen!



Visst är det härligt när man har suget efter att träna, man blir så lyrisk efter ett bra träningspass...kan nog vara jobbigt för dem runtomkring att höra på hela tiden, så försöker dämpa mitt träningssnack lite ;-)

Vårruset funderade jag också på men kommunen sponsrar säkert även i år resan och allt till Blodomloppet så det ska jag satsa på. Är bara en vecka mellan loppen tror jag.



Linda S och jag har pratat lite löst om tjejmilen också...kanske du ska fundera på, vore skoj att få ihop en kvartett. Man kan ju gå en mil iaf :-)



Ska fixa receptet på dippen snart! :-)



Lång kommentar men var så länge sedan jag skrev något hos dig...hmm, var något mera också. Jo, vårvintern är ju för härlig :-D



KRAM

2011-03-02 @ 08:23:41
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Jag är inte så mycket för glass, tack och lov... För nu under alla dessa sjukveckor har det blitt blåvalsvarning, så nu får du dra med mig ut å motionera ;-P Verkligen härligt ute i dag, fåglarna kvittrar å plusgrader, får nog äta lunch ute med barnen på altanen :-D

Och Happy Mais blir nog aldrig för gammalt, mitt är nog också ett par år... Så ta fram å låt Sam skapa nått skoj. Stor kram till er <3

Ps Emzon ville visst ha ditt lsöen tror jag, så du kan ju lämna din adress i hennes blogg... Ds

2011-03-02 @ 08:35:16
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja fy farao vilken storm, vårt altantak är i farozonen att flyga tror jag.. :-/ Håller mig inne i dag om det inte lugnar sig! Barnen är lite snoriga men fullt friska nu, nog jag som är mest förkyld. Men te och lite c-vitamin ska nog få mig på banan i ett litet kick! Å soffbilder vill jag ju ha!!!!!!!! KRAMIS

2011-03-03 @ 08:11:33
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ååå sunborn det påminner om mormor den hade hon jämt både den vanliga å den med punch !!!

2011-03-09 @ 07:02:22
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0