Snickersrulltårta

Fick ett infall i veckan och tänkte baka nått jag aldrig bakat, nämligen rulltårta!

Nu när man ska hålla sig från godsaker så bakar jag mer än vanligt. Ganska knepigt det där!

Hur som här kommer receptet:

3 ägg
2 dl socker
1 ½ dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk bakpulver
½ dl mjölk
1 ½ dl socker

Fyllning:

100 gr snickers
2 dl grädde

1: Vispa ägg och socler riktigt poröst
2: Blanda mjöl, bakpulver och kakao, vänd försiktigt ned det i smeten. Häll sist i mjölken
3: Bred ut smeten på ett bakplåtspapper i en långpanna, 30x40 cm.
4: Grädda mitten av ugnen i 225 grader i ca 5 min.
5: Strö ca 1,5 dl socker på ett bakplåtspapper, stjälp upp den färdiggräddade kakan på det sockrade pappret.
6: Vispa grädden och hacka chokladen, blanda samman och bred ut på kakan.
7: Rulla ihop med skarven neråt!

MUMS!



Alla ni snickers lovers borde göra den. Och fort går det!


Kommentarer
Postat av: Nadja

Det där skulle man ha testat.. Frågan är bara om jag lyckas göra den GF, det kan ju vara lite knivigt:/ Men testa ska jag!

2011-02-11 @ 21:46:27
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh det där lät gott. Måste testa någon dag:)

2011-02-11 @ 21:50:36
URL: http://emmaochviktor.blogg.se/
Postat av: Bea

Jo, försöker göra så, ibland går det ibland inte. :/

Men tar ju i alla fall en promenad med vagnen varje dag, och det är ju alltid nånting. Har testat crosstrainer på MB, det var riktigt skoj. Får bli fler ggr, sen ska jag nog oxå börja simma på måndagar. Visst är det fredagar oxå?

Ha en riktigt bra helg nu, det ser ju ut att bli super väder!! Kram

2011-02-12 @ 10:10:14
URL: http://mammabeas.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Näe inget för mig gillar inte snickers (tur det är nått som jag inte gillar skratt) här är det full rulle med kalasförberedelser... Hoppas ni har det toppen uppe i fjället, massa kramar!!!!

2011-02-12 @ 10:29:32
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nadja

Precis, glutenfritt. Det sägs vara krångligt att baka utav då det blir så kletigt. Har bara testat kladdkaka hittills och ja, den blev lite FÖR kladdig, men god dock:) Det gäller att pröva sig fram, men frågan är hur det går med något som ska "hanteras" med händerna och rullas ihop, då kan det bli svårt om det är för kletigt. Ska testa någon dag, det är ju inte värre än att jag får slänga om det går åt skogen:)



Hoppas ni har en fin helg! Kram

2011-02-12 @ 13:31:28
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj, den där såg god ut men nog bäst att jag låter bli att baka. Har så enormt svårt att låta bli kakor om det finns hemma så det är bäst att vara utan!

Är så enormt sugen på en chokladkaka jag brukar göra som nog är världens bästa chokladkaka men tyvärr spelar det ingen roll om den är fryst eller inte utan den är lika god ändå så gömma dom i frysen går inte!

2011-02-12 @ 16:14:21
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vart ett toppen kalas, svea är sååå nöjd å glad, å riktigt trött efter allt bus, ville gå å sova redan skratt Men nu ska jag ta å sno ihop en middag, ska testa egen pepparstek idag, ska bli kul å se om det blir en hit el ej! KRAM

2011-02-12 @ 16:58:37
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja det var nått fruktansvärt busväder då vi åkte in med svea, har läst förlossningsberättelsen nu å lipar av nostalgi... Måtte man få göra detta en gång till i livet! Kramis <3

2011-02-13 @ 06:48:47
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0