Levaxin

Har väldigt länge känt mig trött, orkeslös, ingen motivation eller inspiration. Haft dåligt tålamod och haft svårt för att hantera jobbiga situationer. Känslig, blir lätt deppad, svårt för att gå ner i vikt etc...
Har kunnat sova ostört i 9 timmar men ändå kan jag knappt ta mig upp ur sängen, att jobba har varit en plåga! Kan somna ståendes. Helt galet. Somnade en gång på jobbet MEDANS jag jobbade.

I juli tog jag ett ämnesomsättningsprov.
Och det visade att jag har för låg ämnesomsättning!



Så nu äre Levaxin som gäller!
Vet inte än vilken dos som passar mig så jag har börjat med att äta 50 mg per dag!
Har bara ätit i 9 dagar och än har jag inte märkt någon skillnad.
Men förhoppningsvis börjar dom hjälpa mig!
Om tre veckor ska jag ta nya prover och se om jag måste öka dosen!






Kommentarer
Postat av: madde

2011-08-06 @ 13:12:00
Postat av: madde

Men va skönt ändå att få ett svar på varför du mår som du gör. Håller tummarna att de får till dosen du behöver fort :) kram kram

2011-08-06 @ 13:13:25
URL: http://maddeochpojkarna.blogg.se/
Postat av: Jenni

Välkommen till klubben ;-)



Har ätit Levaxin i tio år nu tror jag, av samma anledning som dig. Det var som om livet ändrades totalt för mig när tabletterna började verka. Hade nog haft det sedan tonåren för mamma skickade mig ett par gånger till vc då jag i stort sett var apatiskt, var jobbigt att byta kanal på teven?! Var ingen partyprisse i tonåren direkt.

Var när jag flyttade till Boden och sökte vc för jag blödde mycket näsblod, at-lakare gjorde en noggrann undersökning och jag fick diagnosen hypothyreos.



När jag började äta tabletterna hamnade jag i en svacka, var som fördämningen brast som jag haft uppe så länge men efter det fick jag hur mycket energi som helst, några kilo försvannn nog i farten också!



Så, nu fick du nin livshistoria ;-)

Men jätteskönt att du fått en orsak till trötthet och det andra...hoppas du känner verkan snart :-)



KRAM

2011-08-06 @ 16:18:49
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad skönt att du fått en förklaring till tröttheten och att det går trögt med allt annat. Hoppas pillrerna börjar göra sitt snart! Kram

2011-08-06 @ 16:53:21
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Du kommer få ett nytt liv när dom har lyckas hitta din rätta dos ... Emzon har ju hypoterios och hon blev ju helt ny när hon började med tabletterna men om hon glömmer dom nån dag då går hon ju inte umgås med för då är det som om hon sover än fast hon är vaken liksom !! Så lycka till

2011-08-06 @ 17:21:50
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Jenni

Ensam är du nog långt ifrån att vara som äter levixin ;-)

Det är på "livstid" man äter de tabletterna men det är det värt.

Jag äter 100 mikrogram per dag, det kan svaja lite ibland ändå men man kollar ju sig ganska regelbundet. Jag vet att när jag jobbade i Lycksele kom jag i en dipp så jag fick öka upp styrkan lite, man lär sig känna igen tecknen också. Vet en som jag jobbade med i Lycksele, hon justerade sin "dos" själv, kankse inte att rekomendera men då hade ju hon haft det i halva sitt liv också kanske :-)

2011-08-06 @ 19:19:14
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Sv: ja visst jag har kletat med aloevera blomman sen det hände och aloevera spray och ta me tusan ha det hjälpt så alla blåsor å vit hud har som dämpats det är ju bara den bästa blomman någonsin bara man är snabb och lägger på det på en gång !!



ja jag tror att du ska ligga på lite med medicinen för det verkar som på emma att dom hela tiden ger en för liten dos och är för försiktig men sen när hon bråkat till sig en högre dos då började hon må mycket bättre .... man kan ju inte alltid stirra sig blind på proverna ... måste ju gå på hur man mår oxå hur det verkar !!!

2011-08-06 @ 19:35:47
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hm... det tillstånd du beskriver känner jag igen. vill sova jämt. JÄMT. När jag vaknar tänker jag på när jag ska få gå och sova igen... ÄR detta ett enkelt test att se om man lider av för lite sköldkörtelhormon? Borde kanske kolla för säkerhetsskull... Låter liksom om det kan vara nått jag lider av. Hm... Hoppas iaf innerligt att du snabbt får tillbaka ork å energi nu när du vet svart på vitt orsaken till ditt mående <3 KRAM

2011-08-06 @ 20:46:21
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nadja

Jag försöker ju ligga i så gott det går.. Men hade jag inte tyckt att det var kul skulle jag ju aldrig hålla på:)



Jag hoppas jag fixar det innan årsskiftet, beror helt på när de har platser i Vilhelmina. Nu har jag åtminstone motivationen till det:)



Jag vill egentligen inte alls plugga.. Men nu gör jag det dels för att få in mina sista poäng och dels för att jag ska kunna styra barnens dagistider lite mer. Det är som skönt att veta att barnen inte behöver gå så långa dagar och jag kan ha dem hemma någon fredag om jag känner för det:)



Vad skönt för dig att du fått svar på varför du varit så trött. Det brukar ju göra allt så mycket lättare, när man får en förklaring på VARFÖR man mår dåligt:) Hoppas tabletterna börjar hjälpa snart också så du får mer energi!

Kram

2011-08-06 @ 21:17:48
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hejsan!

Jo vi har haft en underbar sommar och med tanke på att man börjar jobba om några veckor så måste man verkligen ta tillvara på dagarna.

Undrar varför han inte vill stå på bena? Men skönt att man får åka till Lycksele och kolla upp det. När tänker du börja jobba då? kram kram

2011-08-06 @ 22:08:36
URL: http://ternestael.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja, då är det jag som kastar mig på telefonen till veckan för å få det kollat, kan ju få vara skönt att utesluta det iaf. Kan ju vara total lathet med jag drabbats av... men när till och med sådant som jag gillar känns jobbigt, ja då är det illa... Hoppas ni får en fin fin söndag <3 KRAM

2011-08-07 @ 07:28:00
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja jag är också väldigt trött, men nåt fel med Tyroidea har jag nog inte, det är nog livssituationen för tillfället som tär och gör en trött. Förhoppningsvis blir jag piggare när det blivit nån ordning på torpet igen :)



Jag älskar blommor :) Brukar ha massor, nu när jag snart kommer ha lite tid för dom igen så tänkte jag ta och öka på stammen igen :) Men det skulle ha varit kul med lite nytt :)



Kram

2011-08-07 @ 13:13:46
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Erika

Vad skönt att dom funnit vad som stod fel till! :)



Jag äter oxå Levaxin,och har haft det sedan jag var nyfödd. Hoppas att dosen passar dig & att du får må bra! Kram



2011-08-07 @ 21:33:49
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Postat av: Vendela

Vad skönt ändå att de ändå funnit en orsak till ditt mående. Nu ska du se att du kommer att bli piggare i takt med att dosen ställs in till den rätta. Kan ju även vara den låga ämnesomsättningen som gjort att du upplevt att du har svårt att gå ner i vikt!



Kramar!

2011-08-07 @ 22:14:16
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej vännen :)



Skönt att du äntligen fått ett svar, innan jag fick min diagnos på struma så fick jag bråka nästan 1 år med sjukvården.. Många gånger fick jag höra att jag var lat, och att det var vanligt i tonåren att man var trött, och en massa andra korkade bortförklaringar..

Sedan när jag väl fick Levaxin så tog det 3 månader innan de hittade en lämplig dos till mig.. Och nu tror jag att jag kanske måste få en högre dos igen, visst att man kan vara väldigt trött som nybliven mamma, men det är lite mer än bara trötthet just nu..

Hoppas verkligen att de hittar rätt dos fort för dig! Jag mådde inte alls bra under tiden de försökte hitta rätt dos till mig.



Stor Kram till dig <3

2011-08-07 @ 22:57:31
URL: http://jazzup.blogg.se/
Postat av: Louise Lind

Hej gumman, hörde av mamma att du fått tabletter, hoppas nu att du kommer att känna dig bättre att dom hjälper!! Krya på dig/kramar

2011-08-08 @ 10:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0