Viktskattning & shopping!

Idag har jag & mamma varit i Lycksele. Gjort ett CTG och UL =) Rätt så rofyllt att få höra hur Tjorvens hjärta slår och kolla hur livmodern arbetar!
Blev en viktskattning då jag tydligen har en stooor mage =p
Men enligt läkaren så väger bebben nu 2500 gr (kan vara minus 13%) Så det va mer åt andra hållet tyckte hon, att bebben är liten alltså! Absolut inte stor med andra ord!
Nu längtar jag fruktansvärt mycket tills jag får träffa vår bebis!
Speciellt nu när man fick ligga inne på ett förlossningsrum och sen se små nyfödda bebisar! *MYS*

Sen blev det shopping =)




Foto: Jysk

Köpte denna som vi ska ha i lång hallen under en spegel. Kommer bli toppen. Ville ha en vit egentligen men kom på hur opraktiskt det kommer va med en vit dyna och vit möbel när man har en sölig Sam ;-) Så svart blev det!
Har även köpt en oversize skjorta/klänning att ha då bebben kommit ut, Min första bok till Tjorven m.m
Roligt att få handla lite!

I övrigt så är läget förkylt =(
Sam blev förkyld i fredags, och nu är även jag smittad! Känns inge vidare men bättre att va förkyld nu än då det är dax för att föda ;-)



En hängig Sam i fredags! Iochmed att han blev förkyld så är det helt omöjligt att få han i säng på kvällen. Han är otroligt trött. Men står bara och skriker och gråter. Helt hysterisk! Jobbigt både för han och oss. Hoppas denna fas går över fort för han har varit sååå lättsam att lägga på kvällarna.

Nä nu ska jag göra ett nytt försök att få Sam i säng och sen ska jag kurera mig!


Kommentarer
Postat av: Vendela

Godkväll! Jotack, bara bra med oss! Olivias magsjuka höll i sig hela lördagen, hon var riktigt dålig med hög feber också stackarn, men så på söndagmorgon var hon pigg som en nötkärna igen :-) och vi slapp bli smittade!!



Den där bänken har jag också gått och funderat på till hallen, såg det var nedsatt pris så jag kanske skulle ta och slå till jag med!



Spännande att få se bebben, förstår att du längtar mycket nu :-)



Kram o godnatt!

2010-09-27 @ 21:56:03
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Malin

Miss you to darling <3

Måste ses snart!!! Och så härligt att allt gick bra idag och såååå roligt med shopping oxå =) I like ;)

Här har jag haft turen att få en hel del idag och Tim med. Mamma/mormor är bäst <3

Sov så gott älskade vän och så hoppas jag att du kryar på dej och gör bort förkylningen så snart.

Puss och kram <3

2010-09-27 @ 22:03:08
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Marianne

Vilken fin möbel! Det är så roligt att gör om och fixa hemma :) Synd att färg är så dyrt!

Melvin är lite snorig, men annars full fart!

Krya på er!

Kram

2010-09-28 @ 09:48:23
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Så bra att allt var fint med Tjorven :-) Trist däemot att du åkt dit på förkylning, får kurera dig rejält så di blir kry tills bebben vill ut! Ha en toppen dag <3 KRAM

2010-09-28 @ 10:19:57
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: nadja

Ingen fara. Lämna den när du har tid:)

2010-09-28 @ 11:35:33
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja jag ska snabba mig och hämta min bustjej nu när lillebror sover... så slipper man dra med honom ut, nu när man måste klä de små liven ordentligt. Lättsamt om sommaren! Kram kram

2010-09-28 @ 13:34:59
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sandra B

Jag har den där bänken i vitt o kan lova att de va smartare att köpa den i svart =)

2010-09-28 @ 16:32:19
Postat av: Mina två små hjärtan

Vilken tur att allt såg bra ut :) Det är alltid kul när man får titta lite extra, men samtidigt lite oroligt eftersom man oftast får göra det av en anledning.



Fin bänk ni köpt, och svart var nog ett bra val. Här hemma är det nog snarare gubben än barnen som det blir svarta fingeravtryck från ;P



Kram

2010-09-28 @ 17:11:00
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Sandra: Ja jag kan tänka mig att en svart är smartare att ha. Så det va då en himla tur att jag tänkte om ;)

2010-09-28 @ 19:14:38
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, det är hemskt att han kommit på hur man gnisslar tänder =( Jag mår riktigt dåligt när jag hör hur han håller på. Och det är inte just lite heller =( Fruktansvärt är just vad det är. Så jag hoppas verkligen att han kommer på väldigt snart hur man slutar med detta otyg!

2010-09-28 @ 21:03:05
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Sofi H

Hehe, de flesta säger som du.. att det är en "typisk pojkmage" men å andra sidan är det många som säger att dom hade en typisk pojkmage och ut kom en tjej.. så det blir spännande att se vad det är. (även om jag själv är övertygad om att det är killig fotbollsspelare där inne)



Jag är rätt inställd på att det tar en stund till innan den tittar ut faktiskt :-)



Låter som om det vore perfekt tajming om er tjorv tittade ut till veckan med andra ord :-)

aaj, varför ont? Låter inte roligt i alla fall.

Vi får hålla tummar & tår att det nästa vecka är er vecka, man vet ju aldrig, det kanske funkar om vi håller superhårt! :)



Kram kram!!

2010-09-28 @ 21:49:08
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Lisa

Oavsett hur ont det gör, så ska h*n ut. Så jag ser ingen anledning att gå och oroa sig. Det finns smärtstillande medel om man absolut inte klarar av det. Men jag vill gärna känna smärtan, och ha "kontroll" över kroppen :) Men som sagt, hinner nog fundera många gånger innan det är dags. Men om jag ska lyssna på morsan, så tyckte hon att gall värken var betydligt värre än förlossnings arbetet. Och gallvärk har jag känt på. Så funkar det lika bra för mig som för henne, då överlever jag det här ;)

2010-09-29 @ 15:34:09
URL: http://leezah.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Jag kan komma förbi med en bit om du vill ;-)

2010-09-29 @ 21:02:21
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0