Soliga onsdag!

Våran dag startade jätte bra med att Therese skrev och fråga om vi skulle ta en promenad!
Gud så härligt väder det va! och skönt att ta en promenad på förmiddagen!
Tänk så mycket roligare det är med trevligt promenad sällskap. Och det är inte lika jobbigt att gå heller!
Det gör vi om!

Kl 11 va det dax för mitt andra besök hos BM.
Allt såg bra ut
! Mitt blodvärde hade till å med gått upp. Måste bero på alla leverpastej smörgåsar jag ätit ;-) Blodtrycket va på 110/70. Alla tiders!
Men nu dröjer det ett tag tills jag ska dit nästa gång! Inte förrän den 23 juni tror jag det va!
Men nu är det ju bara två dagar kvar tills vi får se Tjorven

Och jag känner sparkar och buffar allt mer nu! Så underbart!

Och ikväll/natt kommer Mikael hem! Jippi!

Trevligt att få lite sällskap här hemma!






Man kan ju slänga ut alla leksaker ur leksakslådan och sen sätta sig däri!
Jätte roligt!






Han gjorde ett tappert försök att ta sig ur den på egen hand men det gick inge vidare. Lite för korta ben =p

Inväntar att Sam ska vakna så vi kan gå och handla.
Måste ju köpa mer ispåsar!
Är som tokig i isvatten!





Det är ju bra att man tycker om vatten nu när man ska tänka på vikten!
Slut på dricka på vardagar nu! Och inge go saker såvida det inte är nått speciellt eller en helg!
Ska även dra ner på all mjölk jag dricker!


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja det gör vi definitivt om! :-)

Skönt att allt såg bra ut hos BM, även vårt utvecklingssamtal om Luran gick finaste fint. En social å frammåt tjej som fungerar i grupp, skönt att höra! Ha nu en fin kväll, jag ska mysa med 101 nya ideer jag :-) Kram

2010-05-12 @ 14:44:27
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: carolina

vad skönt att allt såg så fint ut, vilken vecka är du i nu? :)

mitt värde steg jättemycket till vecka 21, sen bara rasade det, haha, leverpastejsmackorna till trots ;)

2010-05-12 @ 15:01:40
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Veronica

Det är alltid trevligare att promenera/motionera om man har sällskap!!



Ja, de va trevligt igår! Synd att jag va lite speedad bara ;) Man blir nog det av tävlingar! Glömde t om ge Malin "banken" :)



Ha en bra dag!

2010-05-12 @ 15:08:46
URL: http://veraw.blogg.se/
Postat av: Vendela

Ah - den där vikten är verkligen inte lätt att tampas med! Men du har ju bra värden och det ska du vara glad för :-) ...och nu när du har bra promenadsällskap så kan du ju passa på att promenera en stund varje dag!



Soliga o varma kramar till dig vännen <3

2010-05-12 @ 16:59:38
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Emma M

Skönt då det ser bra ut då man har varit hos BM. :) Mitt blodvärde hade sjunkit något nu.. så jag ska äta pastej och blodpudding nu! ;) Det var inte så farligt men det skadar ju inte. Järntabletter behöver jag inte käka än iaf... :p Tack för igår! Kram

2010-05-12 @ 17:21:01
Postat av: Sara

Så skönt att allt var bra idag. Är glad för mitt blodtryck har sjunkit en del. Låg på 130/72 idag.

Som jag skrattade för mig själv när jag läste din kommentar hos mig ;)

Jag fattar kanske inte vad du säger heller..haha. Vi får väl prata engelska med varann om vi ses :)

Nä du , det sk anog inte va några problem. Jag tycker inte att jag pratar så bred skånska. Här i Skurup har de ju lite konstig skånsk dialekt. Men jag är ju uppvuxen i malmö. Men för dig låter väl det som superbred skånska ändå...



Jag dricker också mängder med vatten. Gillar fortfarande inte cola. Vilket ju är skitbra!

Förstår din längtan till fredag.. jag längtar ju massor till nästa vecka, trots att jag redan sett den lill* plutten två gånger på ul.

Kramis

2010-05-12 @ 17:26:46
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sara

Och du förresten.. jag blir också jätteglad för alla dina underbara sms. Skönt att ha någon som är i precis samma situation som en själv.

Massor av kramar till dig

2010-05-12 @ 17:29:53
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Fy, huvudvärk igen :-( Skönt du får hem M så han kan ta Sam så du får vila! Det behövs!!! Nu har jag å svea hyrt avatar och köpt skruvar, lilllördag idag ;-P Kram!

2010-05-12 @ 18:00:51
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Vendela

Jadu, barn är rara, men ibland är de allt svåra att förstå sig på. Förstår att det är jobbigt när han skriker och inte kan uttrycka vad han vill!



Jag har ju, för ovanlighetens skull kan jag säga, lite problem med Olivia nu. Hon som alltid stormtrivts på dagis, vill plötsligt inte vara där längre?? Det började när de gjort ett studiebesök på förskolan (i samma hus som dagis) där hon ska gå till hösten. Morgonen efter började strulet. Hon säger att det ska bli roligt att gå där och att det inte är därför hon är ledsen men vi tror alla att det är en slags separationsångest kombinerat med någon 6-årskris (hon fyller ju 6 år om ett par veckor och den åldern kan vara känslig).



Var med henne på dagis idag, men inte hjälpte det...



Usch det är jobbigt som tusan, man känner att det tar energi för man går ju och funderar hela tiden vad det kan bero på...



Kramar!

2010-05-12 @ 18:53:03
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Fy rackarns, hoppas han somnar bums efter badet så du får vila! Styrkekramar!!! <3

2010-05-12 @ 19:05:46
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therése

Klart att det är roligare att leka med lådan...

istället för leksakerna...dom är för härliga dom små kidsen hihi!



Har du verkligen inte fått några andra "begär" än isvatten...käre vän...va glad för det ;-)

Jag vräkte i mig choklad med alla tre barnen, och även kilovis med clementiner med Ida...men det var ju säsong för det då iåfs (hon är född i slutet på januari)



Va skönt att allt var fint hos BM idag...och jag förstår att du räknar ner dagarna nu ;-)

Stor KRAM på dig, Nina!!

2010-05-12 @ 19:27:19
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Njuuut av glassen, å du, nu gjorde du ju mig rackarns nyfiken ju!!! Kram

2010-05-12 @ 20:18:52
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0