Mys tisdag!

Igår så kom Melvin hem ♥

Nu har han ju dessutom sportlov =) Så vi får umgås hela dagarna! Njuter av sovmorgon och inga läxor!
Malin och Tim kom förbi på kvällen. Blev film och dippa grönsaker!
Fick ju sitta och mysa med Tim hela filmen! Min lilla goding!




Melvin höll i lill prinsen oxå! Fast jisses så han såg le ut på kortet =p





En liten tröttis! Tim växer så det knakar! Otroligt vad fort det går när dom är så där små! Man ser ju skillnad vecka till vecka! Han är lång! Naggande go!

Vi hade som vanligt en underbar kväll ilag och satt och prata till halv 1 tror jag!
Min Malin är såååå bra! ♥

Idag har vi varit och ätit lunch ilag på fiket! Mums så gott det va!

Och min lilla buse Sam Sörell har varit och slarvat bort mitt Visa kort. Så det blev ett besök på banken för att beställa ett nytt kort och ta ut lite pengar så man överlever =p

 




Bus Sam i soffan! Han älskar att hoppa upp och ner från soffan!


 

Han kan göra mig så arg ibland, men oftast så charmar han en så man smälter som smör i solsken!

Sam har ett fruktansvärt humör! kan inte förstå vem han ärvt det av! *Visslar oskyldigt*

Om man säger åt han vid matbordet så blir han arg och tar ut all mat han har i munnen och kastar det på golvet! Gulligt, eller inte...

Blir han arg så kan man få sig en snyting, och mina glasögon är väldigt utsatt =p

Men oftast så är han ju på bra humör och riktigt go

Melvin har önskat mat idag så idag står kycklingfilé och wokgrönsaker på menyn!
Bäst att man börjar fixa! Magen börjar kurra!

Önskar er en trevlig onsdag!


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja vilket busväder! Gick ner på BVC å trodde jag skulle dö, kondisen är bortblåst å detta väder gjorde det ju inte bättre + att jag var sen...

Vattkoppor mest troligt men Birgitta var inte 100, vi måste avvakta å se om de vattnar sig. Håll tummarna för det!!! Annars ka ndet vara mollusker i mängder :-( Sååå söta kort på alla barnen. Kramar i massor till er sportlovsfirare!

2010-03-10 @ 17:05:50
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Vendela

Vilka fina bilder på fina barn :-)) Jag skrattade gott när du beskrev Sams humör :-)) Men jag brukar säga att det är bra med lite humör, då klarar de sig när de blir större, och kan säga ifrån.



Här har vi fina dagar nu må du tro! Det är soligt och varmt på dagarna, så snön har äntligen börjat smälta bort, men det är ju hur mycket som helst så det tar nog många veckor det. Nätterna är kalla, men vad gör det när temperaturen stiger raskt så fort solen kommit fram :-)



Vi KANSKE kommer till påsken, beror på om sambon får något jobb då eller inte. Annars blir det till sommaren, runt återvändardagarna, då kommer vi alltid upp! Vore roligt om vi kanske kunde få till någon träff då :-))



Hoppas du får en trevlig kväll vännen - Kram på dig!

2010-03-10 @ 17:08:09
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Erika

Vi är sååå glada över våran slalombacke! I fredags var det Risbäcks skola som var där och hade friluftsdag! ;) Å på lördagen blev vi nog minst lika många! ;)

2010-03-10 @ 18:30:38
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Milkshake hur gott lät inte det?! Måste nog fixa något liknande jag med :-) Jo, Holger hade ökat bra, skönt det, ett kvitto på att amningen fungerar. Kram kram, njut av kvällen!

2010-03-10 @ 18:42:02
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Holger å svea är verkligen varandras motsatser på alla plan så här långt! Holger har kräkts lite en gång på två veckor, verkligen skillnad mot svea som spydde jämt... Nu ska jag tanka honom å sedan parkera i sängen för att läsa eller slötitta på TV. kram!

2010-03-10 @ 20:23:48
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Vendela

Ja det tummar vi på - en träff alltså :-)



Nu ska jag inta sängen; datorn är magisk, går snabbt att slita sig ifrån den :P



KRAM

2010-03-10 @ 21:55:00
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Sara

God morgon vännen

Hoppas du fick se greys i lugn och ro. Jag har redan sett det avsnittet och ett par till.. ska jag berätta vad som händer..hihi :)

Så mysigt ni har de ihop du och Malin. Härligt att få gosa med lille Tim. Han kommer att bli lika charmig som sina kusiner ;)

Nu har äntligen barnen och Magnus kommit iväg. Bara Hubbe och jag hemma. Ska ner i sängen och sova en stund till. Sen kom jag på att jag nog måste handla. Kylen är helt tom. Men det får bli senare.

Kram kram kram

2010-03-11 @ 07:55:40
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Nadja

Hm.. Börjar ana att Enzo och Sam inte bara är lika varandra till utseendet:P Enzo har ett EXTREMT humör när han sätter igång! På dagis verkar han dock vara hur snäll som helst för de blir glada när han bråkar när jag ska hämta honom, tycker att det är bra att han har lite humör också säger de:P De skulle bara se hur det är hemma ibland:P

2010-03-11 @ 10:05:38
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hoppas allt är bra med er! Här är de bara fint. Ha haft fullt upp nu i några dager med att fixa Liams rum men nu är de strax färdigt :)



Vi får ta och träffas nån dag. Var ju länge sedan!

Liam och jag åker bort på söndag till mamma och pappa i en vecka men efter de kanske vi kan träffas något?



Ha de så bra och krama go Sam från mig!

Kramar

2010-03-11 @ 10:08:11
URL: http://angelicanorlander.blogg.se/
Postat av: Erika

Va härligt att åka till fjälls igen! Håller tummarna för att det blir finväder. Själv ska jag va i Dorro å jobba hela helgen, men sen blir jag ledig i hela 4 helger på raken, för jag sökte sem på påskhelgen! :) DÅ ska jag må gott!

2010-03-11 @ 10:24:11
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Postat av: Sara

Spagetti och köttfärssås är inte helt fel heller :)

Kräftröran jag gjorde är inget avancerat. Gräddfil, kräftstjärtar,purjolök,avocado och svart kaviar sen lite salt och peppar. Hur gott som helst med räkor också.

Så nu sitter man här proppmätt igen. Jag känner att mitt sötsug faktiskt har försvunnit en hel del. Äter ju inte godis längre. Men det slinker ner en massa annat gott istället ;) Förr kunde jag äta godis varje dag. Skönt att inte känna att man måste det längre.

Men i förrgår köpte jag en massa vingummi och tryckte i mig.Det var bara ren tröstätning, du vet ju varför...

Men jag ska försöka följa viktväktarna lite. Känner att jag nog inte fixar GI längre.

Nu ska jag försöka få undan lite tvätt där nere i källaren. Så jäkla tråkigt, men ett måste.

Stor kram!!

2010-03-11 @ 18:16:57
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Marianne

Hehe.. ja nog kan man bli galen på de små liven emellanåt, Alfred är väldigt provocerande just nu, gör ALLT som han inte ska bara för att få mej att reagera. Men de är bra med vilja och humör, då klarar de sej lite bättre i den tuffa världen!

Ja, Amanda är INTE alls go på mej just nu, det sårar enormt, men men mina regler är som de är acceptera eller inte. Jag är helt övertygad om att barn behöver regler (lagom såklart). Tur Melvin väger upp just nu, messar varje dag, det värmer!

Ha det fint!

2010-03-11 @ 21:43:34
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Sanna

svar Jotack det är verkligen fullspäckat men det är bara härligt ^^ då kanske man uppskattar hemmalivet i det lugna en stund iaf när man kommer hem sedan ^^ haha. Vi stannar tills på torsdag tror jag. :)

2010-03-13 @ 14:53:43
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, visst var det en helt underbar blid på Tim och morbror =) Det tycker jag med. Vår helg har varit bra, men gick på tok för fort. Men så jävla pissigt att du fått ont i halsen =( Bäst du skyndar dej att bli av med detta, så att du får mysa med oss sen! För vi saknar ju er minst lika mycket! Kurera kurera!!!

Hoppas helgen i fjället varit fin!

Massor med kramar till er vännen!

2010-03-15 @ 10:20:42
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Lovisa

haha såå söt han var i sin dress !!!!



Näää sluta inte blogga jag tycker din blogg e intressant !!!!!!!!!!



eran stuga ser fin ut kan du inte lägga ut mer bilder på den så man får se tex !!



kram



jag ska föresten till dorro i veckan kanske vi ska fika lite ??

2010-03-16 @ 08:37:07
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0