Hjärtslag!

Idag va jag på koll hos min BM, Aina! Tror det är 5-6 veckor sen sist jag va där.
Behövde inte ta något stick i fingret idag för att kolla järn och socker. Sicken tur =p
Men blodtrycket va perfekt som alltid!

Och idag fick jag ju lyssna på hjärtljuden för första gången



Så himla underbart! 144 slag/minuten slog det lilla hjärtat!

Och h*n buffade runt en massa! Aina sa att det lät perfekt! Underbart!

Kan fortfarande inte riktigt förstå att jag ska bli en tre barns mamma!


Har även varit på akupunktur idag! Nu är det bara en gång i veckan jag gör det! Och det hjälper ju kanon bra! Har bara haft sån där riktigt jobbig huvudvärk en gång den senaste veckan!


Sen fick jag ett härligt vykort från Thailand idag!

Tack Sara för att du tänkt på mig ♥


Kommentarer
Postat av: Eva

Jag fick också lyssna på lillhjärtat idag:) 140 slag per minut. Underbart! Tycker min bäbis har låga hjärtljud jämtemot Adrian. Han låg alltid runt 148-152.

Tack gode gud fick jag också slippa sticka mig. Gillar inte nålar. Huuuga. Men nästa gång lär jag nog inte komma undan. haha

2010-06-23 @ 20:20:40
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Eva

Ja du, min midsommar helg går ut på att jobba:( Kändes inte speciellt roligt men vad ska man göra?

Vad ska ni hitta på då?



Jag hinner träffa Aina innan hon går på semester. Den 14/7 ska jag dit igen. Så jag behöver nog inte träffa någon annan bm:)

Dom säger ju att Börje är bra men jag vet då inte ens vem karln är. Men som sagt, bra säger dom att han är iallafall:)

2010-06-23 @ 21:15:30
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Ida

Vi blir nog bara hemma på fredag, lördag ska vi till Kilvamma på 60-årskalas, svärfars fru som fyller år.



Det är så underbart när man får höra det lilla hjärtat picka på, få en bekräftelse på att allt står rätt till :-)



Börje är kanon, han jobbar på ambulansen i V-mina men har väl jobbat som BM mycket längre. Han gick igenom förlossningen med oss ambulansfolk på en träff vi hade, då hade han tagit med sig riktiga moderkakor som han visade avnavling på (vi fick dock öva på en plastslang) ;-) Han är lättsam och trevlig :-)



Hoppas ni får en fin helg uppe i fjället! :-)



Kram



2010-06-23 @ 21:36:22
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Linda

Japp, jag köpte te där i butiken i februari och såg på påsen att det fanns en internet adress och vilken tur för mig, för jag är helt såld på den sorten.



Ja det verkar ju lovande med sol på midsommar, minns inte när det hände sist, det har ju ALLTID regnat på midsommar. Hoppas ni får en bra midsommar iaf. Kramis på dig!!

2010-06-24 @ 00:41:45
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Tittar in å önskar er en toppen midsommar UTAN regn innan vi beger oss till stugan... undrar just hur vi ska å med oss allt bara?! Kram kram till dig <3

2010-06-24 @ 09:03:05
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så mysigt att du fått lyssna på bebben. Ett underbart ljud det där :)

Önskar dig och din familj en riktigt fin midsommar. Håller alla mina tummar att solen skiner på er!!

2010-06-24 @ 15:29:23
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0