Det tar sig...

Det har ju varit si så där gällande mina julkänslor detta år.
Men faktiskt så börjar det ta sig!
Är så mysigt då man kliver upp på morgonen och tända ljus, stakarna i fönstret, titta ut och det små snöar.
På kvällarna då barnen somnat slår jag in paket och dricker glögg!


Tomtemamma och Tomten hälsar er välkomna in på en gröt tallrik ;-)



Nostalgi känslor varje år jag får plocka ut mitt älskade Tomtehus!
Dessa figurer har mååånga år på nacken! Dom lekte jag med då jag va liten då mamma och pappa plockade fram deras tomtehus!

Julmusiken spelas och jag planerar inför helgens kalasande!
Mat och massor av tårta och annat gott ska fixas!
Dessutom kommer mina kära vänner hem till helgen!
Angelica, Vickan, Chatta (hoppas jag) och Johanna (fast hon är hemma redan)!
Lyckan är total!
Mina vänner är GULD VÄRDA!


Kommentarer
Postat av: sara

Så mysigt!

Jag känner inte riktigt att julkänslan börjar infinna sig än, trots allt bakande och pyntande. men men , den kommer kanske sen.

Vad kul att dina vänner kommer hem till din 30årsdag! Ha en bra dag vännen, kram

2010-12-09 @ 08:44:04
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Helena Ljunggren

Det är samma här, det har varit lite segt i starten men nu börjar det kännas riktigt mysigt :D



Hos mig, http://www.helenaljunggren.com/sophie-dahls-voluptuous-delights-utlottning/, har man möjlighet att vara med i utlottning om Sophie Dahl's nya kokbok Voluptuous Delights

2010-12-09 @ 10:43:31
URL: http://www.helenaljunggren.com
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Va härligt att du får börja känna myset, å ja i helgen antar jag du har fullt hus som vill fira att världens bästa NMina blit tant ;-D Kram från ett kräkfritt sockenvägen!

2010-12-09 @ 12:03:31
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Marianne

Vilket fint tomtehus!! :) Härligt med julkänsla, min har inte hunnit infinna sej då jag mest bara stressar runt. Ska försöka få två lugna helger med mycket julnjutande, får se om jag lyckas.

Hoppas du får lite hjälp med kalasfixandet, de är ju inte födelsedagsbarnet som ska fixa allt heller...

Kram

2010-12-09 @ 12:18:24
Postat av: Bantarbritta

Vad kul att du gav dig till känna, jag ser på statistiken att många läser, men det är nog bara en 3-4 stycken som kommenterar... ;)

Ja, det blir nog mer stenhårt när julen är över... men jag försöker hålla det måttligt så länge. :)

2010-12-09 @ 13:20:14
URL: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0