Lövsjön

I måndags for vi upp till lövsjön!
Där trivs vi allihopa!



 

Sam sitter på gammelfarfars gamm traktor =) Där sitter han bra!

 

 

tisdag kväll så följde jag och Sam med pojkarna ut på Mevattnet när dom skulle dra långdrag! Det va en underbar kväll. Kanon varmt! Men Sam blev less efter en timme så då fick vi fara hem!




Hilding vilding ;-)




Mamma och pappa lånade farfars träbåt och fiskade lite dom med!

Vi har haft jätte fina och härliga dagar uppe i lövsjön.
På tisdagen då Mikael, pappa och farfar skulle ut och plocka hjorton kom mamma på den briljanta idén att vi kunde ta barnen och farmor och fara till Vilhelmina på lite fika och shopping!
Vi hade en riktigt trevlig dag där!
Och inte är det ofta man kör över stöttingfjället heller. Kommer inte ihåg sist jag åkte den vägen till villis!

Här gräver dom fortfarande för fullt. Ibland tror jag att hela grävskopan ska komma in i köket. Men jag litar på att Björkman kan sin sak ;-)

Melvin och Mikael är i sallsjön och snickrar.
Dom fick fara själva idag så M får nått gjort. Annars så står Sam och skriker PAPPA och gråter hela tiden.
Det är ju inte så kul =/

Hoppas ni har en fin dag


Kommentarer
Postat av: nadja

Ja, det är så himla olika det där med sömnen. Jag har börjat dra ner på användandet av nappen för Enzo nu.. Jag tror han skulle sova så himla mycket bättre om han inte hade den på nätterna. Wilja sover aldrig med napp på nätterna så det är väl därför hon sover så bra. Då behöver hon aldrig vakna när hon tappat den:)



Nog tror jag ni kan få låna filmen efter Therese.. Han har precis lånat ut den åt någon annan så det kanske kan dröja ett tag bara. Den var tyvärr inte så hemsk som den låter, men visst är den värd att se:)



Nej, nu ska jag ta och väcka min vilding och ge han någon lunch. Han var så trött tidigare att han inte orkade äta:)

2010-08-12 @ 13:20:43
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Sara

Alltid kul att beställa lite kläder på nätet. H&M har ju så mycket fint.

Usch då..jobbigt att du har så ont idag :( Jag hade det när jag först vaknade vid halv åtta. Men sen gick jag och la mig igen och sov ändå till halv elva. Sååå Skönt!! Och nu känns det faktiskt bättre.

Ska snart till bm för en extrakoll. Är jättesvullen och har huvudvärk. Har även gått upp ca 2 kg till på kort tid. Så nu ska jag ner och ta ett blodtryck och urinprov för säkerhets skull. Förhoppningsvis är det bara en massa vätska jag samlat på mig. Men man blir ju lite nojig över det där med havandeskapsförgiftning.



Det ser ju bara helt underbart ut där i lövsjön. Vilken härlig natur! Förstår att ni trivs.

kramis

2010-08-12 @ 13:51:13
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Catarina

Men Nina inte heter det Stöttingfjället, det ligger ju mot Lycksele. Men Blajkfjället körde ni nog över :)

2010-08-12 @ 14:58:46
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Catarina: Jag skyller på mamma. Det va hon som sa det ;)

2010-08-12 @ 15:17:34
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: flingas mamma

visst går det bra :) bara att höra av dig när det är dags :)

2010-08-12 @ 16:10:38
URL: http://theresenorlin.blogg.se/
Postat av: nadja

Vi hade sån tur när vi var till Junsele att alla djuren var framme. Det var bara vildsvinet som låg ner, men på tillbakavägen hade han ställt sig så jag fick en någorlunda bra bild:)



Enzo sägs vara jättebra på att prata, men jag har ju ingen aning om hur mycket de ska prata i hans ålder så jag vet inte.. Har ju inget att jämföra med heller så:) Men visst går det kommunicera med honom och han kan bilda ganska många och långa meningar utan problem.



Vi har en son som nästan inte äter något alls faktiskt. Så har han varit sedan december då han plötsligt slutade äta annat än vällingen. Vi trodde det var en kort period, men åtta månader senare är det likadant:( Har börjat fundera på om det är något galet eftersom hans mage inte alltid mår så himla bra heller.



Nåja, hoppas ni får en fin helg! Har inte sett något väder än men man kan ju hoppas på sol:)

2010-08-12 @ 18:33:02
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: momma

Vilka fina bilder du lagt in. Matilda sanerar ett sovrum till sin far och fru. Är allergisk mot allt som har päls.

2010-08-12 @ 20:51:26
Postat av: Sofi H

Heej kära du.



Det gick inte alls så just nu är jag hemma och latar på. jäkligt trist men vad gör man inte. ska träffa en läkare till veckan så får vi se vad som händer efter det. Jag vill ju i alla fall kunna jobba minst 50%, helst 100.. men som det verkar så funkar det ju inte.

Har mått skapligt fint idag faktiskt och det är jag tacksam för! Alla sånna dagar är underbara dagar =)



Hoppas ni mår bättre och så!

duu.. tror du att ni är på hemmaplan nästa helg (21-22)?? Kommer nog till dorotea då i alla fall :)

2010-08-13 @ 11:14:41
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Marianne

Vilka underbara bilder på sjön!! Ser så ljuvligt ut! Kan tänka mej att ni trivs där.

Hörde att Melvin kommer och förgyller vår tillvaro i helgen, trevligt! Hoppas Ni får en bra helg trots det ;) Kram

2010-08-13 @ 16:05:30
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hel härligt, allt live avis att du har två så underbara platser att åka till, fast jag ska inte klaga, vi har ju eldsjön + att vi kan terrorisera sandra å jörgen när vi vill :-) Är ljuvligt uppe i norska fjällen! Hoppas er helg varit bra, kram kram!

2010-08-15 @ 17:28:01
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0