Stora killar!

I måndags började Melvin trean och Sam påbörjade inskolning på dagis! Finns 4 avdelningar.
Sam´s dagis avdelning heter Blåklockan!
Förskolan Nyckelpigan som hela byggnaden heter har en blogg!

Hitills så har det gått jätte bra!
Idag lämnade jag han för första gången en längre stund och det gick bra!
Han leker och grejjar för fullt!
Tänk att min lilla pojke blivit så stor!

Melvin tycker det är kul att börja trean för då får han cykla till skolan!
Men nu har dom längre dagar vilket han tycker är jobbigt!

 

Redo för trean!

 



Igår hittade han sig en liten "cykel" som han sparkade sig runt med.

Denna förskola är enormt fin tycker jag! Och jätte goa fröknar på alla avdelningar!
Är hel nöjd och känner att Sam kommer få det jätte bra!
Dessutom gick ju Melvin på samma avdelning då han gick på dagis!


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad skönt att allt är bra! Själv ska jag till Bm i morgon för förhoppningsvis sista gången, haha :-)



Ja nu får du hålla tummarna att du har gissat rätt Bf datum.

2010-08-25 @ 13:54:55
URL: http://sara82.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad härligt att det går bra för Sam. (:



Jag funderar lite fram & tillbaka på att byta dagis till Nova. På Smulan finns det endast två stycken 07:or medan det finns typ 15-18 stycken på Nyckelpigan. Hon kommer ju inte känns någon då hon börjar skolan. Och de som är hennes bästisar på Smulan är ju 06:or. Känns lite gruvsamt men de små är ju duktiga på att finna vänner :)

2010-08-25 @ 14:19:00
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag ska kolla upp vad man kan göra angående dagis. Kanske kan hon byta avd. bara till den avd. där en 07:a finns, så hon iaf känner någon. (:



Jag tycker ensamstående mammor gör ett kanonjobb (vi båda är ju just nu ensamstående även om vi har en sambo långt borta) men visst blir man trött ibland & behöver en paus för att samla kraft & energi. Jag är ju oftast med barnen då jag samlar kraften medan jag tittar på hur mamma & pappa leker med barnen. Det är underbart att de får en fin relation till sina far- och morföräldrar, jag hade själv samma relation till de mina & det är något jag bär med mig hela livet. Ibland sa jag till mamma att jag var lite förkyld så jag var tvungen att få åka till "momma & boa" (mormor & morfar) & krypa ner hos dom i sängen. Min morfar kunde berätta sagor i det oändliga & momma gav mig gomaten när än jag bad :-)



Jag hade inte heller samma relation till min farmor men jag älskade henne otroligt ändå. Hon var så gammal då jag var liten, nästan 90 år, & hade typ 20 barnbarn men hon var alltid rättvis & världens snällaste men det var hos mormor & morfar som jag tillbringade mest tid :-)



Ja visst är det vidrigt & rent ut sagt livfarligt att man kan blåsa sådan gifitg rök mot barn/sina barn?

2010-08-25 @ 14:43:02
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Postat av: nadja

Inte ska du väl ha dåligt samvete när du lämnar honom på dagis. Då får han ju leka av sig och du är piggare när han kommer hem! Jag har också mycket dåligt samvete över att Enzo är på dagis. Helst av allt skulle jag vilja ha honom hemma nu när jag ändå är mammaledig, men det vore så otroligt taskigt mot honom när han älskar att vara där! Så jag förstår dig absolut, men det är nog bra för både honom och dig:)

2010-08-25 @ 15:24:18
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Bea

Ja, och när dom inte pratar så sjunger dom! ;) hihi

Men dom har blivit stora mina tjejer, kan ingen stoppa tiden!! =/

Hjalle blir 4 månader på lördag, och det känns ju som igår jag kom hem från BB.

Men snart är du där! När har du ditt bf-datum?

Jag väntar ju på att få bli moster vilken dag som helst nu!! =)

2010-08-25 @ 15:30:17
URL: http://mammabeas.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja du vips så är det Tjorven du sskolar in - tiden rusar fram ;-P Gruvar när det är dax igen, får nog ta å övertala gubben på en tredje skratt

Blev inget pysslande utan trevligt besök av Martina å Svägerska med barn. Även Axel håller ju på att skolas in. tyckte nyss ni fick... STOR kram!

2010-08-25 @ 15:40:54
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Här rullar samma program, lillebror sover men svea vägrar pga den tidigare powernapen :-/ Så vi myser med tända ljus framför tvn. KRAM

2010-08-25 @ 19:45:16
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: flingas mamma

ja det är ju som trevligare med hus än lägenhet, och som du säger så växer dom inte på träd, och är inte så ofta dom läggs ut så att man ser dom, många verkar väljas "i smyg" så man får hålla öronen öppna ^^ vad söker ni för hus då? :) jag har sökt till smulan för flinga, gick ju där själv och det är närmast oxå så..har precis lämnat in pappren :S så hoppas dom har nå platser lediga..inte för att det är nån panik då jag inte har nå jobb men ändå :)

2010-08-25 @ 20:34:48
URL: http://theresenorlin.blogg.se/
Postat av: Jenni

Ja jösses va stora killar du har! Själv märker man inte hur fort tiden går...



Tycker inte tvåan var lika bra, men det är ju SATC så den är ju sevärd ;-) Men inte alls lika bra som ettan...men det är ju min åsikt!



Kram

2010-08-25 @ 22:05:45
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Malin

Nu är det gjort!!! ;)

Men om jag hämtar dej imorrn kanske...? Hade varit trevligt med en film annars. Och har du ett gott recept, så provsmakar jag gärna ;) Och tar gärna receptet oxå, när jag verkligen behöver fylla på frysen här hemma nu.

Det går ju på tok om jag skulle få främmande annars :p

Här saknar vi er oxå! <3 Ska försöka ta mej till sängs strax, så jag hinner sova lite om Tim vaknar och är orolig inatt oxå. Men jag håller tummarna att han sover bra. han somnade redan efter åtta ikväll och slut som artist och jag borde göra dem sällskap.

Massor med kramar till våra älsklingar! <3

2010-08-25 @ 22:21:03
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0