Samuraj!

Natten mot torsdag så fick Sam feber =(
Bara någon dag innan så hade jag tänkt, nu va det längesen någon av oss va sjuka... Dumt att tänka så för då blev ju såklart Sam sjuk!
Som tur va så va det bara feber och inget annat!




Men på måndag så upptäckte jag konstiga utslag på hans ben. Och ner på sjukan, det va nässelfeber! Så han får ta sig två supar tavegyl varje dag nu några dagar framöver. För utslagen kommer och går...
Eftersom febern försvann på söndagen och att nässelfeber inte är smittsamt så va det ingen fara att ha han på dagis. För nu när inskolning börjat så bra så vore det ju toppen att få fortsätta skola in han utan några avbrott.




Här är Sam överlycklig som fått tag i datorn.
Har sällan datorn igång på dagtid då Sam är så klåfingrig.

I tisdags va vi på 18 månaders koll. Fast han är egentligen snart 19 månader!
Allt såg fint ut och han följer sin kurva bra och utvecklingen är som det ska. Förutom att han inte säger så många ord. Gått ner lite i vikt på slutet bara.
Fick 18 månaders vaccinationet så nu håller jag tummarna på att han inte tänker bli sjuk av den!

Nu är Sam på dagis och leker! Hoppas han inte blir nå ledsen å letar efter mig =/
Känns mycket konstigt att vara hemma utan han!


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Det går säkert jätte bra för honom på dagis :-)

Men kan tro det är tomt där hemma... Vi ser på Emil och myser. Gillar Emilj jätte mycket själv, tror minsann att jag måste köpa fler Emilfilmer till Luran i julklapp i år ;-) Massa kramar till dig <3

2010-08-26 @ 10:56:33
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: nadja

Det är alltid lätt att glömma bort de sakerna som karlarna faktiskt gör. Jag har väl aldrig rört ett finger med bilarna till exempel och skulle förmodligen inte behöva det ens om jag hade körkort!



Jag kommer som sagt också ställa mer krav på Freddan när jag börjar jobba.. Eller rättare sagt, jag behöver inte kräva något för han är väldigt överrens om att vi då ska dela på sysslorna hemma. Det är heller aldrig några problem för mig att få hjälp om jag vill ha det. Ber jag honom diska gör han det utan att säga ett ord!:)

2010-08-26 @ 16:18:40
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Tjingeling! Tittar in å önskar trevlig helg, värmer mig med en kopp kaffe å en bloggrunda efter att ha rensat frysen.... jisses vad jag har hittat mycket mysko där fniss Kram till dig å goa magen <3

2010-08-27 @ 10:35:02
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Vendela

Tittar in och lämnar en liten helgkram till dig. Datorn är fortfarande inte ok...suck...ska in på måndag igen. Rätt vad det är så stängs den bara av. Hoppas allt är bra med dig och familjen, ska försöka läsa ikapp inne hos er under helgen så gott det nu går...



Massa kramar till dig vännen <3

2010-08-27 @ 19:10:50
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: marie

Hoppas du har en skön helg!

Nu är hösten här på riktigt känns det som. Kallt, grått o trisst....

Vi myser i stugan, tar det lugnt och gör ingenting...

Kram

2010-08-29 @ 09:31:52
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Men oj så skoj!!! Å skönt att höra att de är bra med dem <3 Du får hälsa henne så gott om du talar med henne!!! KRAM

2010-08-29 @ 10:26:09
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0