In i finkan!

Jag har varit överviktig sen ca -05.
Har haft mycket former sen högstadiet men helt plötsligt blev jag bara lat och sket i vad jag stoppade i mig!
Sitter och tittar på kort från "förr" och ser ju va jag har misshandlat min kropp!





Det borde ju vara olagligt! In i finkan med mig!

Jag tillhör gruppen som har otroligt svårt för att gå ner i vikt trots hårt kämpande!
Det är därför man ger upp många ggr! Man orkar inte helt enkelt!

trots bebis i magen så måste jag göra nått åt min vikt!
Och just att jag har en bebis i magen gör det hela lite svårare!
Men jag har ju faktiskt hört talas om dom som kan gå ner medans dom väntar (utan att banta, farligt farligt)
Utan barnet har tagit av mammans fett!

Vikthysteri råder i vårt land året runt!
Jag försöker slå dövörat till när smala och normalviktiga sitter och klagar på sina normala kroppar!
Där sitter man med 20-30 kg´s övervikt och känner sig ännu mer som ett svullo!

Vikten är ett mycket känsligt ämne för mig!
Och det sårar fruktansvärt mycket när vissa personer ger en pikar.
Att gå på badhuset är en mardröm, men brukar gå för Sam´s skull iaf! Och bita ihop!

Det är mitt eget fel att jag ser ut så här idag!
Men Gudarna ska veta att jag har kämpat många ggr för att gå ner!
Det är så lätt för folk att titta ner på en och säga: Du borde nog ta och gå ner lite i vikt!





Men måste man vara smal för att vara snygg?
Måste man vara smal för att vara accepterad?


Kommentarer
Postat av: Erika

Förstår att det känns jobbigt! Jag har kört samma misshandelsrejs! :/ Det du kan göra nu som gravid är väl egentligen att äta sunt & röra på dig...många barnvagnspromenader framöver! ;)Lycka till!

2010-04-20 @ 16:39:22
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Postat av: Vendela

Kunde lika gärna varit jag som skrivit det du just skrev...jag blir också så arg på mig själv som släppte iväg det så mycket! Jag var ju normalviktig fram till -98 - sedan har det barkat iväg ordentligt. Törs inte skriva ut här hur mycket jag gått upp i vikt sedan dess...och så svårt det är att gå ner!! Man vill så gärna men jag har ingen karaktär!!



På dina två sista frågor så svarar jag dock ett rungande NEJ! Man behöver inte vara smal för att vara snygg eller accepterad!



Nu när du är gravid, och överviktig, så ska du ju såklart inte banta; däremot försöka att inte gå upp så mycket. Jag kan säga att jag endast gick upp 10 kg i vikt när jag var gravid och direkt efter förlossningen så tappade jag 10 + 6 till - och fort gick det! Så det stämmer nog det där du skrev att man kan gå ner i vikt av att vara gravid :-)



Vi får försöka (har själv svårt för det) att tänka positiva tankar om oss själva och att vi duger som vi är! Som tur är har jag en sambo som älskar mig precis som jag är, coh det är jag säker på att du har också!



Massor med kramar vännen <3

2010-04-20 @ 17:20:05
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Nadja

Vet du att jag tycker inte du ska ta åt dig av pikarna alls. Jag, som ju faktiskt är helt åt andra hållet, kan säga att jag inte tycker det är fint att vara så smal heller. Jag önskar att jag får behålla åtminstone 6-7kg av det jag gått upp nu. Ser jag på dig tycker jag inte du är överviktig för fem öre, jag tycker du ser helt helt normal och frisk ut!



Vilken tur att han börjar bli piggare och hoppas att han slipper bli sjuk mer på ett tag nu!:)

2010-04-20 @ 18:22:22
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Sara

Känner verkligen igen det du skriver.

Just nu försöker jag bara acceptera hur jag ser ut. Det enda jag vill är att må bra. Och därför ska jag helst inte gå upp nånting i vikt under graviditeten. Inte lätt, men nu känner jag att man verkligen har en bra anledning.

Vet att jag aldrig kan bli smal och det är inte så viktigt för mig heller.

Och jag tycker absolut inte man behöver vara smal för att vara snygg!!

Jag tycker du är jättefin, iallfall utifrån det jag ser på dina foto. Men det jobbiga är att bara acceptera hur man ser ut. Jag har nog ungefär lika mycket övervikt som dig. VIll gå ner just för att inte få tillbaka mitt höga blodtryck och riskera andra viktrelaterade sjukdomar.

Jag kan bli jäkligt irriterad när smala ganska vältränade personer sitter och gnäller hur jobbigt det är att de har 2-3 kilo att gå ner. Man undrar ju då hur de ser på en själv.

Ja, man skulle kunna skriva en hel roman om detta ämnet :)



Känner mig sådär idag, känns som en förkylning är på gång. Ont i öronen och huvudet fortfarande. idag har vi bara slappat i soffan,men tog faktiskt en riktigt lång runda med Hubbe innan den hemska snön kom. Sjukt hur snabbt vädert kan ändras. Gick i bara kofta innan.

Här blev det också superenkel mat idag. Korv med bröd. Skönt att slippa stå och laga mat idag.



Massor av kramar till dig!! Tänk på att du är en superfin människa och du har många runt dig som tycker så. Spelar ingen roll om du väger 60 eller 100.

2010-04-20 @ 18:29:38
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Jenni

Det är två år och tre månader mellan Sanna och Rasmus.



Känner igen det du skriver, jag har haft ett par kilon för mycket i stort sett sedan jag vuxit färdigt (tonåren alltså)...har haft ett par perioder då jag gått in för att tappa dem och andra då jag struntat i det och kännt mig nöjd med det jag har. Går i vågor...men jag känner som sagt mycket väl igen det du skriver!

Men det absolut viktigaste är att man försöker tycka om sig själv oavsett hur man ser ut, sedan om man går ner i vikt ska man se det som bonus till den perfekta person man är ;-)

Det är så många som tycker om dig så du får försöka ta till dig det!



Kram på dig!

2010-04-20 @ 19:08:01
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Sara Svensson

Nämen vad ser jag, ska Sam få ett litet syskon. Så skoj! Hoppas att du få må bra:) Folk som ger pikar ha bara lite att bry sig om... ja ha varit åt andra hållet hela livet och också fått rätt många pikar. Men nu ha jag släppt det där, vill ja gå på badhuset då gör jag det. Man ska inte behöva gå å tänka på att man inte kan göra saker pga hur man se ut! Och det är ju en himla tur att inte alla ser likadana ut, för va tråkigt det skulle vara:)

2010-04-20 @ 19:09:44
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Sara S Ja i oktober komemr det en liten bus bebis

till, om allt går bra vill säga! Spännande!



När det kommer till vikt har folk många åsikter. Antingen är man för smal eller för tjock!

Jag vill inte vara pinn smal, jag vill bara kunna känna att man kan se sig i spegeln utan att halvt kräkas =P

För du har så rätt, tänk alla skulle likadana ut! Shit va trist!

2010-04-20 @ 19:25:12
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Du ska absolut inte ta åt dig av vad andra säger.. Jag vet att det är svårt men de gånger man lyckas låta det passera utan att må dåligt då känns det bra.

Jag vet om att jag hamnar i den kategorin som är normalviktig men klagar.. Mitt klagande sitter i att jag gick upp 27 kg på kort tid eftersom jag vart sjuk och tvungen att äta medicin resten av livet.. Egentligen vill jag bara leva ett sunt liv, äta bra och få tillräckligt med motion, men det är så jäkla svårt! Egentligen önskar jag att man kunde få hjälp, typ Anna Skipper, men det känns ju som man är en svag person när man inte klarar det själv.



Och även om du inte är nöjd med dig själv så tycker jag att du är en otroligt vacker kvinna som inspiererar mig så många gånger.



Hoppas allt är bra med er alla!



Kramar <3

2010-04-20 @ 19:46:34
URL: http://miriamrebecca.blogg.se/
Postat av: Kia

Här har du en till som alltid kämpat med vikten. Har fått höra "fina" ord om mej med... :/ De fattar inte att de sårar. De var ju bara ett skämt! Roligt? Nej.

Jag vet att jag väger för mycket för min längd. Men jag vet också att jag inte kan bli trådsmal. Har aldrig varit det och nu har jag ju för tusan varit med om 4 graviditeter på 7 år. Sådant sätter sina spår.



Jag fokuserat inte lika mycket på vikten nu, men på att må bra!



Kram och sköt om dej! Du är fin som du är. Glöm aldrig det!

2010-04-20 @ 19:53:23
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Gina

oh lider med dig....är verkligen jobbigt när man inte mår bra i den kropp man har...själv skulle jag behöva gå upp i allafall 8 kg... men går inte..stoppar i mig allt onyttigt som finns men fortsätter att gå ner i vikt i stället... tror första steget mot att kunna nå sina mål är att bli nöjd med det man har och börja trivas i sig själv och inte försöka sig på alla dieter eller tvärtemot dieter som jag gör...mår man bra i övrigt och är i tillfredställelse med sig själv så tror jag de andra ordnar sig....strunta i pikarna du hör...sträck bara på ryggen och inse vilken fantastisk kvinna du är... jag får pikar åxå hela tiden men mer...du är bara skinn och ben...har du anorexi osv vi är perfekta precis som vi är !!!

2010-04-20 @ 20:13:52
URL: http://fjallfamiljen.bloggplatsen.se
Postat av: Gina

Jo är rart med barn...lillan vaknar till några gånger per natt och kräks snor...Mio vägrar oftast somna före 21.30..

Klart man ska ha minst en bebis till kanske två =) lika bra att fortsätta nu när man är inne i det...blir barnen för store blir man kanske för bekväm...hr jag varit vaken minst en gång per natt nu i 3 år klarar jag nog några år till =)



Vi kanske ska börja träna tillsamans då...jag för att bygga upp mig och du för att minska i vikt..kan vi peppa varandra...förut tränade jag juh jämt...spelade fotboll i 13 år och innebandy och simmade så vi kanske får börja nu...ska försöka ta mig ut och springa i allafall varje morgon sebbe är hemma...och funderar på att höra av mig till dorotea IF och höra om de behöver några fotbolls tränare =)

2010-04-20 @ 20:56:30
URL: http://fjallfamiljen.bloggplatsen.se
Postat av: Ida

Nä man måste verkligen inte vara smal för att se bra ut. Jag tycker du är jättefin Nina! Att gå ner i vikt ska du göra för din egen skull och inte för att någon annan tycker det. Jag tror nog att de flesta inte bryr sig om hur andra ser ut, om jag går på badhuset så tänker jag aldrig på att den eller den är tjock/smal, man har fullt upp att tänka på sina egna brister.



Vikten är verkligen ett känsligt ämne och jag förstår inte folk som ska kommentera den oavsett om man är smal eller överviktig. Det kan ställa till såna otroliga problem, vet av egen erfarenhet med flera år av ätstörningar.



Alla har en trivselvikt oavsett om man har 5 eller 25kg man vill bli av med. Jag hittade min för några år sedan och jag hoppas verkligen att även du ska lyckas nå din.



Kram

2010-04-20 @ 21:02:11
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Marianne

Jag lider med dej, mitt enda råd nu när du är gravid är att röra på dej, känn inte efter för mycket, är det dåligt väder så finns de kläder! För mej blir det ett behov efter ett tag, jag bara MÅSTE röra på mej. Försök hitta nån som peppar och följer med, då är det svårare att sitta kvar i soffan!

Det viktiga är att trivas i sej själv, det spelar mindre roll hur man ser ut. Det mesta sitter i huvudet och när andra lägger sej i och fäller elaka kommenterar så blir det inte bättre... Önskar världen vore lite snällare på alla sätt!

Lycka till!

2010-04-20 @ 21:27:13
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja visst är det så att alla mår bra av att röra sig. Säg till om du vill ha sällskap så kan vi knata ilag nån dag, alltid lättare att ta sig iväg om man lovat någon annan :-)



Kram

2010-04-21 @ 07:21:11
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja det här med vikt är inte lätt. Själv mår jag som bäst när jag är gravid & har massa extrakilon (27 närmare bestämt), dock önskar jag att jag slapp foglossningar & dylikt. Vanligtvis väger jag ca 52 kg på 170 cm vilket är för lite men för mig är det omöjligt att gå upp i vikt. Jag äter allt; nyttigt som onyttigt - grönsaker, chips, husmanskost, pizza, ja allt äter jag. Det är verkligen skitjobbigt med vikten & jag önskar så att folk kunde förstå det för jag vet inte hur många gånger folk kommenterat & beklagat sig över hur mager jag är.



Jag tycker inte alls du ser ut att ha den övervikt som du beskriver & det menar jag verkligen! Det måste vara bra fördelat i så fall för du ser inte överviktig ut för fem öre. :) Dock förstår jag din känsla av att kunna titta sig i spegeln & må bra, den känslan infinner sig just nu hos mig, jag älskar mina 13 kg extra, allt lösskinn, bristningarna - nu vill jag visa mig i bikini för nu känner jag mig inte sådär supersmal om än jag är smal.



Jag minns en gång för länge sedan då tjejer med samma kroppsform som jag beklagade sig över hur "feta" de var. Då blev jag riktigt arg & sa "men jag då, jag är ju fetast av alla, ser ni inte det" & då fick jag till svar "men du som är så smal, du är ju inte alls fet" varpå jag svarade "ja men håll käften då för ni ser ju exakt likadana ut, jag tror inte ni fattar hur ni kan såra när ni säger sådär". Det finns många supersmala tjejer som har sådan skev kroppsuppfattning, och tyvärr är det sådana som kan såra folk väldigt mycket. :/



Jag hoppas att Nova (& Loke) slipper sådant då hon växer upp för det finns väl inget som kan göra så ont som allt snack om tjock/fet/mager/smal när man ska in i tonåren.



Ha det gott, Kramis!

2010-04-21 @ 11:50:19
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag skulle kunna skriva en hel roman.. Men jag nöjer mig med att skriva att DU duger som DU är! Och ingen annan ska behöva få dig att må dåligt! Du är du och du blir knappast en bättre människa för att du går ner 20-30 kg. Du ska inte behöva höra att du "behöver gå ner några kilon" för att göra andra nöjd. Du har två fina barn som älskar dig och en underbar sambo som också älskar dig, just för att du är den du är!



Nadja, Gina och Emma skriver hur jobbigt det är att vara smal också. Det är ju faktiskt så att hur man än ser ut kan man inte behaga alla andra. Huvudsaken är väl att man är sig själv?!



men jag vet hur jobbigt det är.. men stå på dig. För du ÄR vacker som du är!



Kram

2010-04-22 @ 10:59:35
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej tjejen! Har haft fullt upp ett tag å inte hängt med i bloggvärlden alls..



Men när jag läser det här så blir jag så lessen, Nina, du måste börja med att tycka om dej själv!!! Det är det allra viktigaste! Som någon annan skrev här ovanför, dina barn och din sambo (och familj och vänner) älskar dig för den du är och de älskar dig som du ser ut också!

Tala om för mej nån som verkligen är nöjd med sig själv? Är det inte övervikt så är det uåtstående öron, för små/stora bröst, för stora/små fötter, för lång/kort.. You name it...

Sen ska du veta att det inte alltid är roligt att vara för smal heller (precis som flera skrivit). När jag fått J å gick ner så vansinnigt mycket i vikt så påpekade ALLA det, hela tiden, överallt... Det var fruktansvärt. Hade jag ist haft alla grav.kilon kvar hade inte många kommenterat det..

Idag är jag väl "normal" men jag kan ändå rada upp en massa som jag är missnöjd med. Fast jag försöker gilla läget!

Jag tycker om att motionera, men det är inte pga att bli "smalare" jag gör det. Jag är klen, har en ond rygg + lite annat sånt så jag måste försöka hålla igång för att orka jobba och leva!



Slutplädering: Nina, du är så vacker! Men du måste tycka om dej själv!!

Massa kramar!!!

2010-04-23 @ 23:12:04
URL: http://veraw.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vet vad du pratar om !!



Men kom i håg att du är fin som du är och du utstrålar sån värme å energi !!!!!!!!!!!!

2010-04-25 @ 22:12:11
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0