Nöt cookies!

Igår kom ju min älskade och saknade karl hem!
Tänkte va lite extra go mot han så jag tog och bakade hans favorit kakor!

Nötkakor:

100 gr hasselnöts kärnor
1 dl socker
1 ägg
½ gr flytande margarin

Nötkärnorna ska ju ha åkt på en resa genom en mandelkvarn ;-)
Sen är det bara att blanda ihop alla ingredienser och lägga ut ca en matsked stor klick på en plåt. Garnera med en hel hasselnöt! 175 grader tills dom blir lite gyllenbruna!

Mikael är barnsligt förtjust i dom. Tur att dom är lättbakade!

 


Kommentarer
Postat av: sara

Mmm..sådana kakor bakade alltid mamma när vi var små. Kommer ihåg att vi blev rädda när hon körde alla nötterna i mixern. Det låter ju en hel del ;)

Ikväll blir det bio och restaurag. jag och Magnus har inte gjort något tillsammans på evigheter. Ska bli riktigt mysigt. Barnen ska va hos gammelmormor.

Många kramar till dig

2009-11-07 @ 11:05:49
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Tilda

Jag älskar också de där!! Favvokakor!!! Måste lära mig dem, och nu kan jag ju tack vare dig!!

2009-11-08 @ 22:56:54
URL: http://ihana.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0