Lite av julen...

På Storgatan 12. Alltså hemma hos min mamma och pappa!
Mamma hade gjort så himla mysigt i köket. Va ju tvungen att knäppa kort. Men hade bara min sketna mobil med mig så korten blev inte så vidars värst bra =/




GOD JUL bokstäver gjorda av MaNi




Mammas super fina advents arrangemang!




Tomte, små svampar och en söt liten mus.

Har gjort tappra försök att göra jul i köket idag/kväll. Men Sam har inte alls varit på det humöret =/

Men en bit på väg är jag och resultatet får ni se imorron då jag förhoppningsvis fått klart det!

Men stolt över mig själv är jag för JAG har SJÄLV fållat gardinerna ;-) Vet att det är en super enkel grej att göra för många. Men jag kan lova er att jag & symaskinen är eviga ovänner! Blev så chockad att vi va vänner idag! Rätt va det är så kanske vi är vänner fler gånger??


Kommentarer
Postat av: Vendela

Wow vad snyggt det blev med bokstäverna :-)Var ju som gjort för det där skåpet :-)



Vad duktig du var som fållade gardinerna. Jag är själv inte vän med symaskiner, har ju inte ens någon ha ha



Kramis

2009-11-26 @ 22:31:12
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Chatarina

Som du har förstått så har jag oxå fållat och sytt upp gardiner och man får känna sig stolt efter!!! Det gör jag. Eftersom symaskinen verkar göra allt för att göra livet surt för en :((

Bra jobbat Nina. Kram kram

2009-11-26 @ 22:31:31
Postat av: Jenny

Nice! :) Mysigt med julpynt, kan behövas i regnet. Fast sånna problem kanske inte ni har? ;)



Hihi Mikael och jag låter lite lika faktiskt. Jag ska ha massor och jättekitschigt. Gärna traditionsbundna gamla saker som man ärvt hit och dit och defenitivt farmors broderade jultavlor. ;) hahahaa Fast i och för sig köper jag ju nya saker också.



De är bra för mig att din blogg är öppen. Då pingar det till när du skriver i bloglovin. Missar ju annars alla som har lösen. Eller det blir snarare maratonläsning då och då. :)



Va? Har du tappat lusten för att blogga? Äsch, det kommer igen tror jag. Take a break bara så ska du se inspirationen kommer. :)



Syns på lördag då! Ska sitta bra med lite glögg. :D

2009-11-26 @ 23:36:05
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: sara

Vilket underbart köks-skåp de har!

DU, jag upptäcker fler och fler likheter med oss :) Jag kan absolut inte sy, det blir aldrig rakt. Kan knappt klippa ett tyg rakt ;)

Nåt som är perfekt till gardiner, är det där som du stryker fast, då slipper man iallfall sy...

Tack än en gång vännen för den fina brädan.

Ha en underbar fredag. Kram kram

2009-11-27 @ 07:37:40
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Var ju mysigt som bara den, älskar den lilla mysen ler Å ma nkan bara man ger sig f-n på det, men trots jag blev vän med min symaskin så överlåter jag med glädje gardinerna till mamma ;-) Kram kram

2009-11-27 @ 07:59:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja svea är bara lite hängig idag, mer av en säkerhetsdag, tycker det är dumt att kasta tillbaka henne på dagis så fort hon är frisk, tror många föräldrar är lite för snabba med det, bättre hon å pappsen får vara hemm å kurera, för jag bara måste få träffa fasters lilla ögonsten så snart som möjligt - så baciller å förkylning är portförbjudna på Socken vägen s Kram

2009-11-27 @ 08:17:49
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Angelica

Haha, jag och symaskiner är inte heller så goda vänner. Är chockad över att jag fick vg i syslöjd när jag gick ut högstadiet :P Men idag ska vi upp till Mimmi så jag hade tänkt att hon får ta och fixa mina gardiner. Känner mig inte så manad att sätta mig och sy :P



Tack, min bror blir nog bra snart. Han ska troligtvis opereras till veckan för gallan som tydligen är den hemska smärtan som han fortfarande ligger med på sjukhuset. Ja två veckor går fort, men dom små liven växer så fort på två veckor också :P hehe. Men jag ska nog satsa på en sån kurs till sommarn. Åh vad skönt att pynta å så. Själv får jag ta mig i kragen och göra de i morgon när Jocke är hemma. Liam ska ju ha uppmärksam het hela tiden så tid för pyntning å så finns inte när jag är ensam med han. Skönt att få sova så länge ibland. Här kliver vi alltid upp runt åtta på morron, men ska nog va glad för de vissa måste ju kliva upp vid fem sex. Ja de skulle va kul med en promenad eller nått framöver :) Ha de så bra! Kram

2009-11-27 @ 09:57:14
URL: http://angelicanorlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0