En julsaga



Den snåle Scrooge är ett svart hål av ondska där han sitter på sitt kalla kontor, inte släpper en penny ifrån sig fast nöden krälar fram på Londons gator, och hatar julen.

Han får en sista chans att ta vara på sitt liv när han på julnatten besöks av tre andar som tvingar honom att betrakta sina forna, nutida och framtida jular.

Känner att denna film är ett måste att se!!!
Hade jag bara haft råd så skulle jag ha farit till närmaste stad och sett den!
Jag håller tummar och tår på att denna film kommer till Dorotea!
*HOPPAS HOPPAS*
Vill ju se den INNAN jul!

De sägs att den kan va hemsk så filmen är nog inte menat för barn. Inte småa iaf!

Imorron ska jag gå och se om denna kommit:






Tycker det är så underbart att ligga och läsa om jul pyssel och pynt! Kolla hur fint andra har det och få lite tips! Nog för att mitt hem inte ens kommer i närheten... Men jag och min karl har olika syn på julpynt =/
Så jag får stå ut med lite julpynt som jag ABSOLUT inte vill ha...
Karlar!!! Dom har ju inge begrepp! Haha!


Kommentarer
Postat av: Therése

Jo, den här verkar ju vara ett måste till julen!

Håller tummarna för att den även kommer till er ;-)



Men du...sååå skönt med lång sovmorgon, är väldigt avis ska jag säga!

Hugo och jag brukar ligga i vår stora säng och mysa framför tv:n på morgonen (jag tittar alltid med stängda ögon kan jag säga hihihi)

Men idag...så tar han av sig blöjan och kissar på golvet??? Varför Hugo??!!

(Inget han brukar göra precis!)

Vi kämpar med att sluta med blöjorna...men det går tyvärr sisådär med det :-(



Så det blev ingen sovmorgon för mig idag ;-)

Ha en härlig dag med dina killar nu, Nina!!

KRAAAM PÅ DIG!!

2009-11-09 @ 11:38:20
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ha, ha så tur jag har att min karl inte bryr sig ett smack, han bara gillar läget, för jag vill ha det som JAG vill ;-) Hi, hi. Stackarn, han har det nog inte lätt ;-P Och denan film vill ajg med se... vi får ta å åka till Ö-sund å se den någon fredagskväll å gå på Donken vet ja! Vore mysigt! Skönt med sovmorrron, du må tro att jag är avis! Å så får du hojta till om Amelian är bra, i fjol var jag besviken på den så i år ska jag itne köpa den tänkte jag... men jag vet hur det slutar ändå ;-P Kram!

2009-11-09 @ 12:13:13
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

ASG, du ibland ändrar man sig fort - var å köpte lunch nyss (julmust å kötbulle/rödbetssallad baugette) å vad slank mer ner - jo en aMELIA JUL *fniss' Nu är det du som luras... Kram!

2009-11-09 @ 12:23:24
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Det var Katarina som gav mig idén i helgen när vi var och käkade där, hon och jocke å lova brukar dra iväg å se en film och äta donken bara för att, tyckte det lät supermysigt, men gubben var inte lika pigg på idén... att de ska vara så tråkiga dessa karlar emellanåt ;-P

2009-11-09 @ 12:33:56
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja är man några å kan turas om å köra är det ju nemas problemas, för jag blir ofta så trött när det är mörkt ute, men nog skulle vi väl kunna dra ihop några å åka? Kanske Malla å Vickan hakar på? Så bestämemr vi tex att vi åker en fredagseftermiddag, förbokar biljetter å så? Kram

2009-11-09 @ 12:54:45
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Skulle nog funka! :-)

2009-11-09 @ 14:04:36
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda

Vill bara säga att jag saknar dig. Länge sen sist nu igen...kram kram

2009-11-09 @ 14:59:53
Postat av: Jenny

Åhhh jag ska ta och börja jula till det snart också faktiskt så man hinner med menar jag. Har fortfarande en pepparkaksdeg i kylen som ska bakas. Men vi är så upptagna med saker jämt i den här familjen så jag vet inte när (tv och dator you know;) ).



Jag läser många bloggar men sällan inredningsbloggar - lär väl bli mer nu när jag ska piffa hemmet. Därför är Therese är den som fått upp mina ögon för den sköna brädkonsten i alla fall. Så trodde jag ni jobba tillsammans för jag tycker mig läst något om pysselkvällar i någon av era bloggar. :) Det enda som sa emot var namnet som berör bara dig och Malin. Men nu förstår jag ju att ni är konkurrenter och inget annat! Hahaha ;) Fast iof jag vet inte om det går köpa brädor av Tessan längre?



Jepp vi var hemma men väldigt osynliga i helgen. ;) Bodde i svanan och firade pappsen. Han precis in på bolaget innan de stängde så jag missade typ nästan dorotea också. ;) haha Surade mest över att jag inte han in till Frostan och titta på kläder innan hon sålt affärn. Men jag kanske hinner det nästa gång.



Ja ska bli kul med en glöggis! :D

2009-11-09 @ 15:48:33
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Jenni

Ja, denna filmen skulle jag cokså vilja se, får hoppas den kommer till Dorro!



Va rolig Sam ser ut i inlägget nedan, som ett riktigt bustroll! Ser ut att ha jättekul :-)



Ha en skön kväll!

Kram

2009-11-09 @ 18:02:56
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Marianne

Nej korv är inte så gott, bara ibland, jag lever på blodpudding, det gillar jag! Sedan finns de ju massor med annan mat oxå, det är dock rätt så spikad matsedel när M och A bor här, de går inte i så mycket annat än pannkaka, köttfärssås, tacos och liknande :)

Vad stor Sam blivit, hoppas dock han tar det lite lugnt så han slipper allt för många blåmärken och bulor!

Ha en fin vecka, så hämtar vi Melle efter discot på fredag, ska han dit föresten?? Det är Amandas klass som ordnar det.

Kram

2009-11-09 @ 18:05:07
URL: http://mammamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0