Allt i ett!

Jag smäller ihop helgens händelser i ett och samma inlägg!



Ja då va 1:a advent här! Nu är det mycket mys som står på schemat framöver!
Sånt gillas =)

Igår på dagen for jag förbi hos Malin och fixade till en GOD JUL bräda till mig själv. Skyndade mig hem, lagade mat och snabb städade här hemma.



For på Blomster på lördag morgon och köpte mig en ren?? och en julgran!

En GOD JUL skylt va på sin plats!

Fixade även till så det blev julmys inne på Sam´s rum =) och det blev fint där!

På kvällen vankades det glögg kväll på Sockenvägen med en drös tjejer. Och några små prinsar!



Det va mycket gott som hade dukats upp!

Min goa Malin med pyret i magen!


Jag och Malin =) Susanne, Eva och Jenny skymtar i bakrunden oxå!

Hade en mycket trevlig kväll. Kom inte hem förrän efter midnatt! Mycket surr!

Precis som det ska va!

 

Idag har vi varit och gått på skyltsöndag här i Dorotea! Va så mysigt för vi gick ilag allihopa. Alltså mamma, pappa, jag, Mikael & barnen, Gabriel och Kristina med barn.



Tomten!

Såå mysigt att det började snöa idag oxå. Det är ju dessutom minusgrader så snön har ju fått ligga kvar på marken =)




Melker, mamma och Arvid. Kristina och pappa är oxå med på ett hörn!




Dom hade gjort så mycket fint inne på biblioteket! Riktigt mysigt att gå in dit!



Brorsan, Arvid och Melvin tog sig en åktur i bandvagnen! Å det va Sigges pappa som va chauffören!

Min pappa och Melker avstod turen!






Melvin avslutade med att köra fyrhjuling!

Vid det här laget höll jag på att frysa ihjäl! Så det va med snabba steg vi styrde hemåt så fort han kört färdigt!
Det vankades fika här hemma. Alla följde med och åt lussebullar och drack kaffe/julmust!

En mycket underbar helg har vi haft!
Ikväll ska jag dricka glögg och bara ta det lugnt!
Blir nog en tidig kväll,  för mannen kom med ett underbart förslag...

Imorron drar vi till Umeå på lite julshopping!
Ingen kan ju va gladare än mig ;-)
Nu ligger karln på plus ;-) ♥


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Toppen med en dags shopping istan!!! Å du, är det inte för mycket besvär kan du köpa en kudde till mig på Åhlens? Den är vit med röd text "God Jul" Avlång och kostar 98 kr om jag minns rätt, du behöver inte springa extra, men hamanr du på Åhlens vore det sååå hygglit, och likaså om du slinker in på indiska, där finns vita stjärnor i keramik me mönster på, ljuslyktor för värmeljus, kostar 99 kr. Dessa två saker höll jag i när vi var nere men ångrade mig, å nu har jag ångrat att jag inte köpte dem ;-P Så som sagt hamanr du där och kommer ihåg vore det superr snällt! Kör försiktigt och ha en toppen dag! Kram

2009-11-29 @ 19:46:40
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: hemma hos Bus

Ja nog verkar det ha varit en supermysig helg hos dig. Jag missade hela julmarkanden i år för jag jobbade å vi hade fullt upp hela tiden, snyft!

Men idag har jag varit hemma och det har varit kanon. Må så gott :O)

2009-11-29 @ 21:03:10
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Postat av: Jenni

Vilket mysigt inlägg! :-)



Och vilken karl du har!? Som frivillgt kommer med förslaget att åka till Umeå och julshoppa...det är nog något jag aldrig kommer få höra från Göran ;-)



Du förresten, jag har en undran om jag kan vara så fräck och be om ett nytt D till mitt GOD JUL. Det står nämligen lite snett :-/



Kram och mysig fortsatt första advent!

2009-11-29 @ 21:08:00
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Tomas

orkar inte skriva mer än HA EN TOPPENDAG och kör försiktigt :-) Krams!

2009-11-30 @ 00:01:33
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Men toppen!!! Så snällt av dig att fixa kudden :-) Nu blir det julfint på soffan. Jobbar och kursar i morgon hela dagen, så är det ok med dig så fixar vi byte av kudde å pengar på onsdag? Åter igen stort tack! Kör försiktigt hemmåt! Själv ska jag sitta i försäkringskassans djävla tele kö, men tror ja ger mig snart innan jag blir galen. momma ska få vabba istället för mig i morgon, men det verkar vara en öken att få tag i blanketten :-/ Kram

2009-11-30 @ 16:37:43
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sara

Hej vännen

Vilken underbar helg du haft. Ni är så fina du och Malin, härlig mage hon har fått.

Men fy vad det ser kallt ut hos er. Här lyser snön med sin frånvaro, blir nog ingen snö innan jul :(

Hade gärna haft lite vitt på marken, blir ju lite mer julstämning då.

Hoppas du är nöjd med din shoppingdag. Vi är bra bortskämda här med alla shoppingcenter så nära oss. Bor ju mittimellan Malmö och Ystad.

Piggare vet i sjutton om jag är. Känns som förkylningen bara blir värre. så tung i huvudet :( Känner mig lite gnällig och trött...

Ska ta en dusch och sen återgå till soffan.

Massor av kramar till dig

2009-11-30 @ 18:20:41
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: SofiH

Renen är bara fööör härlig!



Tack för en supertrevlig stund på "stan" ;)

2009-12-01 @ 14:01:54
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: sara

Hej Nina

Det finns en liten sak på min blogg till dig :)

2009-12-01 @ 16:35:47
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0