Lyx tisdag!

Va ju till läkaren med Sam igår!
Först vägde vi och mätade min guldklimp!
6600 gr och 61,5 lång.
Sen in till läkaren. Han sa att han inte varit med om såna här fall så mycket så han tyckte det va bäst att skriva en remiss till barnläkaren i lycksele. Så nu äre bara att vänta på en kallelse. Hoppas det går fort att få den. Hatar att vänta!
Känns inge bra det här heller =( Men Sam är ju perfekt i mina ögon!
Hoppas verkligen att det kommer gå till sig av sig själv.

Efter vi ätit middag så for  jag och mamma å hyrde en film. Å vi poppa poppe! En lyx tisdag hade vi =)

                                   
Mamma hade ju hört så mycket bra om denna film så vi tänkte att den ser vi!
Ytterst sällan jag tittar på drama men tänkte ge filmen en chans!
Men den va seeeeeg!! Rekomenderar den inte direkt!
Å inge bra slut va det heller =( Typiskt!

Men Sam har verkligen varit i sitt esse ikväll. Oj så han har pratat, skrattat och busat! Riktigt härligt att se!
Morfar och mormor är ju jätte rolig att busa med tycker Sam! Oj så han skrattade!
Man bir alldeles till sig av lycka då man tittar på denna ängel!



Här sitter han å skratta i mommas knä!



Knäppte jätte många kort men Sam vägrade att titta in i kameran så jag fick ge upp!
Han tycker inte om då man knäpper kort på han. Å typiskt för jag älskar att knäppa kort på han =p



Momma hade fina kuddar tyckte han. Dom va väldigt intressanta! Annars så är Bosse Bi en annan väldigt kär leksak till Sam. Den fick han av sin kompis Sigge då han föddes ♥

Sen hade farmor skickat ner en stor burk med hennes egengjorda och underbart goda skorpor till mig!
Det tackar man för. Kan äta hur många som helst =)

Tack mamma och pappa för en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Så söt Sam är! Å han är ju naturligtvis perfet oavsett om det är lite platt, sötare unge finns ju knappt med detta håret :-) Skönt med sovmorgon då han varit orolig inatt, hoppas det var en engångsföreteelse. Kram kram nu ska jag springa och äta lunch!

2009-05-27 @ 11:57:21
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sara

Hej svejs :)

Klart han är perfekt din lille Sam. Han är ju underbar!!

Trist med sega filmer. Det konstiga är att när vi ser nån riktig tråkig film , så lyckas jag alltid hålla mig vaken. Men är det nån bra så somnar jag. Sitter väl och hoppas på att den tråkiga filmen ska bli bättre till sist ;) Men det blir den aldrig...hihi

Kan tänka mig att ahn trivs hos sin Momma. Mysigt!



Nu har vi lämnat Hubbe och ska packa det sista. Sen blir det att ta det lite lugnt innan vi åker.



Massor av kramar till dig, Nina. Kommer att kika in till dig när jag får tid :)

2009-05-27 @ 12:00:55
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hello! Vad var ni till för läkare??? Har en liknande erfarenhet för någon vecka sedan, dock ej huvudet utan halsen på S. å han kunde inget om halsar å skickade remiss till L-sele...



VeraW =)

2009-05-27 @ 12:20:49
Postat av: Jenni

Han är ju bara för söt Sam!

Ser så glad ut, ni har verkligen lyckats bra! :-)



Vad härligt med en lyxtisdag, idag känns det som man skulle ha haft en filmdag, tråkväder!



Hoppas det löser sig med Sams huvud och att det går till sig av sig själv.



Ha en bra rengnig dag!

2009-05-27 @ 13:17:55
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Emma M

Härligt att ha mys kväll med mamma, sånt saknar jag massvis!!! Å inte blir det bättre då man ligger sjuk. :( Hoppas att det ordnas sig med huvudet för Sam. Konstig läkare, men jag har inget gott att säga om vården både här och i Lycksele tyvärr!!! Sätter inte foten i lycksele mer efter det jag var med om då mamma var sjuk! Men barnläkarna är nog bättre... Kram

2009-05-27 @ 13:28:22
Postat av: Svarar Emma

Emma, förstår att du saknar din mamma =( Måste va en obeskrivlig smärta och sorg för er!

Riktigt tråkigt väder har vi hela tiden! Men det ser ju positivt i helgen. Varmt och soligt! Så ta och krya på dig nu!

Ja jag har INGET förtroende för Lycksele heller!



Kram

2009-05-27 @ 13:32:53
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Tomas

Ja alltså det ska nog gå vägen. Måste bara få slut på eländet först. Köpte två dosor av ren vana sist så jag kämpar på :-)

Kanske kommer det bli lite arga inlägg i bloggen och lite sånt där trams med påhopp som man inte kan skriva rätt ut men ack ändå förstå. Sånt kanske jag börjar med nu? Blir en elak människa. Ojoj! Har ju ändå snusat några år nu men sist jag höll upp gjorde jag det ju iaf i tre veckor. Blir nog lättare när skolan tar slut :-)



Vilken himla mystisdag ni hade då! Oförskämt nästan! :-) Man behöver lyxa till det i vardagen som jag brukar säga. Jag bäddar rent i sängen och vissa ser film. Tss!



Vad är det för problem med Sam´s huvud? Jag hoppas det blir bra och som många andra skriver att de har bra läkare där. Lycksele är ingen hit. När jag bröt armen -02 så drog dem till den och sedan gipsades jag ihop, visade sig att ett av benen inte klickat ihop sedan och jag fick åka till Umeå och operera i två omgångar. Var gipsad från 2/7 tills slutet på oktober. Hade de opererat direkt hade det tagit omkring fyra veckor i gips och två veckor med skena. Men jag hoppas det går bra! :-)



Visst är det löjligt? Jag tycker bara situationen är pinsam då det ska tisslas om en sådan skitsak. Sen har jag alltid varit den som klarat mig på den ekonomi jag har. Jag sparade mina månadsslantar och veckorpengar om jag ville köpa något. För mig är det naturligt att jag betalar för mig själv och klarar mig på egna ben. Jag jobbar och tjänar mina pengar liksom. Det måste vara brist på något att tissla om nu när det gått så långt. Men nu har jag sagt mitt och sen får folk tro vad de vill. Hör du något kan du dementera det och säga att jag tjänar så jag klarar mig! ;-)



Nu blev det ett låångt inlägg. Men så blir det när man har mycket viktigt att diskutera :-)



Har dagen varit bra?

2009-05-27 @ 14:09:09
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Postat av: Tomas

Ja visst är det väl så. Kul att så många vill läsa iallafall om än jag inte förstår varför :-)



Jag tror också jag klarar det. Utan problem. Allt går med lite vilja och tro! Jag vill och tror. Det kommer gå vägen :-)



Jag kom hem från skolan för en liten stund sedan, haft sista provet idag och nu är det som inte så mycket kvar. Sjukt konstigt känns det!



Hade tänkt försöka ta mig an lite städning jag också. Började dammtorka en dag då det är något jag slarvar med. Har för mig telefonen ringde innan jag hann börja så hinken med vattnet står kvar. Men det förhöjer doften i mitt unkna lilla näste med en ljuvlig citrondoft. Inget ont som inte för något gott med sig :-)



Ger inte FK ut pengarna? Att de aldrig får ordning på systemen?!

2009-05-27 @ 14:25:52
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Postat av: anna

ring och tjata om remissen, det är säkert inget att vara orolig för, men masn ska alltid vara som en tjatkärring när det gäller remisser ocg dylikt, annars glöms man lätt bort.( jag vet tyvärr av egen erfarenhet)

2009-05-27 @ 14:52:33
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: marie

Det där med Sams huvud kommer nog att ordna sig. Men skönt ändå att få det kollat...

han är ju så himlans söt!!!! Go o gla verkar han vara.

Försäkringskassan är väl ett kapitell för sig....håller med, man blir ganska galen på dom!

Må så gott!kram

2009-05-27 @ 16:03:36
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0