Bollar å sopning!

Ja nu när Mikael tog Sam och drog iväg för att hälsa på folk så passade jag på att baka chokladbollar till Sam´s dop imorron! Har delat ut uppgifter till höger och vänster!
Så min kära mor och min svärmor har bakat flera sorter!! Gulle dom!
Måste iväg och hämta upp blommorna jag beställt oxå! Blir gul/gröna gerbera på borden!
Jag och min älskade vän Malin ska till församlingshemmet ikväll och duka fram och dekorera borden!
Imorron vid den här tiden kan man pusta ut!



Mums! Chokladbollar går ju hem både bland vuxna och barn =)



Idag är sopningsbilarna i farten! Å jag som precis putsat fönstren! Återstår att se om jag måste göra om det eller om det går bra! Verkar inte damma så mycket efter dom som tur är!

Nej nu saknar jag min lilla pojke! Hoppas dom kommer hem snart!
Tur att det är jag som bär på maten så Sam kan inte va borta ifrån mer än i två timmar iaf =)

Ikväll ska vi låna Melvin, han ska va här tills imorron då vi fikat klart =) Längtar efter honom!
Det är han som ska hälla vattnet i dopfunten och tända dopljuset =)

Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Hi, hi så tänkte jag med krin gdopet, hur tusan ska man komma ihåg allt med nycklar, fläkten, dörrar osv. Men det gick bra å gör det säkert för dig med! Du får fota hur fint du å Malin gör ikväll :-) Stor kram1

2009-05-08 @ 14:56:57
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

I helgen ska vi få hit lasse alfredsson som ska se om vi har nog stor tomt att gräva jordvärme, men då tänker jag ta med svärmor å svägerskan å rymma till åsele på kronan och spana in läget å sedan åka till Genbäck. Har ett presentkort där som jag tänkte bränna. Var in och fyndade på blomster idag, så jag har lite ideér till arrangemang ute i mina zinkkrukor. Söndag blir nog en välbehövlig slappar dag skulle jag tro med mat i byn... Skönt att ha sådana dagar!



Ser fram emot korten från dopet då :-9



Kram kram - å du, är det ok om jag kanske snor din chokladbollsbild senare till ett inlägg? Var så fin "reklam"

2009-05-08 @ 15:15:36
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Vendela

Vilken fin hjärtformad bild på chokladbollarna och brädan bredvid!



Lycka till på dopet imorgon :-)



Kram

2009-05-08 @ 15:28:41
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Louise Lind

p.s. Glömde önska lycka till med Sams dop /kram

2009-05-08 @ 15:32:42
Postat av: Tomas

Hihi, ja jag ska väl inte sticka under stolen med att det är lite småroligt ibland också men när det regnar, är mörkt och jäkligt så blir jag hemskt arg..



Vad kul att hon kommenterar, det är roligt att de får kolla runt lite dem också. Bloggar är ett himla trevligt tidsfördriv. Roligare än att läsa tidningar!



Vad blir det för er i helgen? Vad snyggt du fick det hemma i köket! Skönt att ljusa upp lite nu, kan tänka mig att ljusa gardiner är ett måste i er lägenhet då det är så mörkbruna fönsterkarmar (heter det så?) Jag tänkte på det när jag kikade på bilderna att de är nog mysigt på vintern, vid jul och på hösten då man vill ha det lite murrigt sådär, men sen när sommaren kommer så gäller det att fixa ljuset lite extra sådär för att det ska kännas ljust. Ja, nu har jag svamlat på nog.



Ha en fin fredag kort och gott :-)

2009-05-08 @ 15:32:45
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Postat av: Vanja

Åh så vackert de kom bli... så fint du lagt upp chokladbollarna med :) Trevlig helg på er! Kram.

2009-05-08 @ 15:36:43
Postat av: Erika

Hoppas att ni får en superfin dag imorron! Kram

2009-05-08 @ 17:22:40
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Postat av: Jenni

Hoppas allt går bra i morgon med dopet och att ni får en fin dag!



Kram kram

2009-05-08 @ 20:33:04
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Bus

Lycka till imorgon på lille söta Sams stora dag. Mums tycker jag om chokladbollar :) Om du lovar att spara en så ska jag lova att göra ett besök i Dorotea ;) Kram

2009-05-08 @ 20:41:39
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Postat av: Sanna

Pussa och krama Sam på dopdagen ifrån oss alla, för i morgon kommer jag inte hinna in något.. Vi skickar massa kärlek till er och han kommer bli underbar...



Jag älskade att ni gjort hjärtan av chokladbollarna.. sååå fint



Kramamr om dig

2009-05-08 @ 22:54:06
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hoppas ni får en bra dag i morgon !!!



Kram

2009-05-08 @ 23:26:56
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0