Våran underbara helg!

Drar alltihop i ett inlägg! Man har ju som inte tid att sitta inne då solen lyser så härligt!
Ska äta frukost och sen handla massa saftiga frukter och sen låna mammas gård och sola lite!

Då börjar vi med torsdagen:

For som sagt till stugan! Och varmt va det! Och grymt mycket getingar och bräms! Tur man hade laddat igång mygg racketet! Det har gått varmt i helgen! Har grillat en å en annan insekt! Tji fick dom! Har hökat över Sam med ett tacket i varje hand! Har sett väldigt mordisk ut ;-)

Vi åt tacos till middag och efter det så tog vi en tur med flottis! Bara jag, Mikael och Sam! Mys!



Mikael tog årets första dopp borta vid badstranden! Å det va ju inte alltför kallt i vattnet tydligen!
Vi tuffade runt och mådde gott.



Åt jordgubbar å myste på lite innan det va dax för att sova!

Fredag:

Jag tog och hoppa i sjön! Jäklar så varmt det va denna dag! Och sjön va så svalkande! Ville inte kliva upp! Men med tanke på att man ammar så är det nog inte så bra att brösten blir kalla för länge!
Sen läste jag på VK´s hemsida att de ryktades om att en val hade skymtats vid en strandkant i sallsjön!
Så jag fick ju ringa dit och berätta att det va jag som tagit ett dopp ;-)



Farmor kom med en liten balja till Sam som vi hällde vatten i! Så den fick stå på altanen och värmas upp av solen.
Så efter några timmar så kunde även Sam ta sig ett avsvalkande bad!
Usch så man ser ut =( Men bjuder på det!

Malin, Asterix, LG och Nisse dök upp på fredagen! Middagen intogs i svärmors lustiga hus!
Även en båt tur hanns med denna kväll! Så skönt att va ute på sjön för det finns det inte lika mycket insekter och svalkande är det oxå! Mikael tog med sig ett bord och hade dukat upp allt möjligt gott!


Han va ju så stilig med flytvästen på sig =)

Lördag:

Vi badade lite och solade och gjorde mest ingenting! Man orkar ju inget då det är så varmt. Och jag har hållt Sam inne mest hela tiden då det va svalare inomhus och där fanns det inga knort, mygg eller bräms!
Så han har haft det så bra! Inte ett bett på hela helgen har han fått =)

Innan lunch så for jag och älsklingen till Svanabyn för att inhandla mer mat! Va ju tänkt att Mikael och Nisse skulle upp till fjälls för att fiska men det va ju så varmt så det blev inställt! Vi stannade i sallsjön istället! Så mer mat behövdes!

På eftermiddagen så kom mamma och pappa (och Miro såklart) på besök!
Massa surr och god mat intogs! Mamma hade gjort en kanon god hallon/blåbärspaj! Mumma!
Tack för ett underbart besök! ♥



Sam älskar att sitta i denna gunga!
Go unge ♥ Trots denna värme och att han varit blöt av svett från morgon till kväll så har han varit på ett strålande humör! Kan man bli annat än glad av denna soltråle!

Söndag:

Sol och bad består alla dagar av! De andra for hem efter lunch. Vi stannde kvar! Hade inngen brådska hem alls. Va ska man göra hemma?? Så vi fortsatte att fixa badstranden borta hos svärmor och svärfar istället. Tog upp massa sten och grenar som kommit in efter vintern. Tog bort det mesta av vassen osv... Så nu börjar det bli riktigt fint där!
Otroligt nog så är det ju sand strand och sand botten där. Så det är perfekt bad ställe =)


Imorse for Mikael och hans arbetskamrat Lars upp till fjälls över dagen!
Ikväll blir det middag med LM och Linda på campingen, och vi ska lyxa till det för vi ska va utan barn ;-)
Första gången på 5 månader! Vi ska ha vuxen snack, haha! Nej men det ska bli så himla mysigt alltså!

Ha en fin dag! Nu måste jag nog väcka Sam som fortfarande ligger och sover!


Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vilka underbara bilder på SAM, hjärtat smälter när man ser charmtrollet! Och ni har verkligen haft det som man SKA ha det, men du är tuff, själv vågade jag inte bada - då hade nog både TV4 och CNN hakat på rapporteringen och sagt att vitval även siktats på eldsjön skrattar Ha nu en mysig dag med sol och umgänge hemma hos din mamma! Kramar i massor



(Och bilder kommer givetvis från stugan, lovar! Annars får ni tuffa upp över ån å hälsa på - lg får spränga llite sten så ni tar er upp för sallsjöån ha, ha) Kram igen!

2009-06-29 @ 11:13:14
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Du kämpar ju på dö bra med dina promenader. Är helimpad!!! Var du ute kring vårt kvarter i går? Uppe mot rolle eller? Såg dig nog inte isf, hade bara fokus på äckelbus, eller snarare hans gobisar, vi avmaskade honom och han hade massor med MASK! Huga så äckligt, så nu måste vi kolla hans bajs varje gång han gör något så vi får bort dem, jisses så äckligt å jag som är så äckelmagad... Blä. Magnus får ta över så fort han är hemma skrattar Men kanske mask vore lösningen på att man är så matglad?! Näe skämt å sido, jag ryser vid tanken på att ha något levande i magen annat än en bäbis då... KRAM

2009-06-29 @ 12:33:08
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Jenni

Vilken härlig helg ni verkar haft!



Jag vill också bada!!! Denna värme måste väl ändå ha gjort vattnet varmt.

Vi har ju bara så himla dåligt med badställen här omkring och vill ju helst inte visa upp mig inför allt för mycket okänt folk ;-)



Hoppas ni får en trevlig stund på campingen, måste nog dit och käka någon dag och testa maten!



Kram



2009-06-29 @ 13:06:34
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Emma

Så härligt ni ser ut att haft!! Det är mysigt i Sallis! Nu längtar man till semester, två veckor kvar... :) Kram

2009-06-29 @ 13:12:33
Postat av: Vanja

Mysigt ni haft :) kram

2009-06-29 @ 14:06:51
Postat av: Nina

Vanja, ja vi har haft en otroligt härlig helg! I sallsjön trivs jag bra, trots att det varken finns vatten eller ström. Mys faktorn är hög =)

Stora kramar till dig



Emma, ja visst är det fint och mysigt i sallsjön! Mår så gott där!

Ja men så härligt att du bara har två veckor kvar till semestern! Hoppas det blir fint väder även då!

Kramar

2009-06-29 @ 15:13:50
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: sara

Vilken härlig helg ni har haft!!

Sam är ju bara såå underbart söt. haha skrattade gott åt det där med valen ;)

Varför ska man alltid vara så kritisk mot sig själv. Är precis likadan själv. Men du är hur fin som helst!!

Vad skönt med en sen frukost. Det är så det ska vara på sommaren. Slöa och ha det skönt.

Många kramar

2009-06-29 @ 16:29:52
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Therése

Åh, en riktig myshelg vad jag kan se ;-)

Och eran stuga är ju jättefin, riktig lyx att få ha den så nära vattnet!



Och så ska jag passa på å skälla lite på dig också... :-)

Du ska inte säga, usch va jag ser ut!

För det är absolut inga fel på dig, du är ju hur fin som helst (kom ihåg det nu) ;-)

En till som är fin...är lille söte Sam.

Detta barn kan nog charma vem som helst!



Ha det så skönt i värmen nu, och njut av den härliga mammaledigheten!

Själv går jag på semester på fredag morgon - längtar!!

Kram Therése

2009-06-29 @ 16:35:38
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Therése

Oj, såg först nu att du skrivit hos mig!

Ja, vi ska iväg till Danmark.

Hyrt stuga nere i Rödby på badlandet Lallandia.

Passar ju jättebra till våra barn eftersom dom är i så olika åldrar, och vattenlek passar alla tre - perfekt!

Kram på dig!

2009-06-29 @ 16:44:29
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Veronica

Man får ta det ganska sent på kvällen, löpningen alltså =) Men de e ju fint å kunna skylla på värmen när det går tungt ;)

Jaduvet, 10 år... HJÄLP! Hur gammal e inte jag då?!

Ni ser ut å haft en underbar helg me!!!

KRAM!

2009-06-29 @ 17:51:17
URL: http://veraw.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vilken underbar helg ni haft och vilka underbar kort.Stugan som ni har är ju underbar kan tänka mig att ni trivs när ni kommer dit.Vad stor Sam blivit man blir ju så väldigt glad när man ser han..



Vad härligt att du badat, jag tänkte höra med Mattias om vi skulle dra iväg nu på kvällen, men det blir min promendad istället..



Njut nu Nina över allt fint som du har runt omkring dig två underbara barn, och sambon..



Kramar om dig vännen

2009-06-29 @ 18:48:16
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Marianne

Vilken toppenhelg!! Jag är mest less på värmen jag, är ingen sommarmänniska alls. Men men... det går ju över väldigt fort så jag kan stå ut :)

Det är i alla fall bra att det blir underbart varmt i sjön!

2009-06-29 @ 22:07:22
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: carola

fy så avis man blir..

Vilken underbar helg ni haft och vilka bilder..

Goaste Sam då:)..



Vi kikar runt lite på stuga vi med, vill ha närhet till bad och fiske...



Kramar i massor

"vad har Sam hunnit smakat på??"

2009-06-30 @ 00:24:11
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Anonym

Äh, ta tag i det till hösten, försök bara att INTE gå upp under sommaren, för då ska man njuta av grillat å annat. sedan kan man ju naturligtvis skippa kakor, godis och glass osv, men just mat tycker jag allt man ska njuta av... Och på tal om det, vad bidde det för gott på Campingen i går? Måste nog bjuda ner gubben någon kväll dit å fira när man får semester... KRAMEN!

2009-06-30 @ 07:30:12
Postat av: Therese - Lurans blogg

Var jag som skrev ovan om du inte förstod det...

2009-06-30 @ 11:17:02
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sara

Hej Ninafina

Hoppas ni hade en bra kväll igår med vännerna. Alltid skönt att äta middag utan barnen :)

Kram

2009-06-30 @ 12:16:05
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Förresten, hör du av Rebecca får du gärna påminna henne om min fotlänk med bricka som hon skulle skicka efter barnmässan (den är betalad och klar) Det är ju liksom säsong för det nu :-)

Kram kram

2009-06-30 @ 14:11:12
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0