Våran minisemester!

Vi började färden på lördag morgon! Lämnade ett mycket regnigt Dorotea bakom oss!
Så skönt det va att köra härifrån =)

Första stoppet blev Sollefteå! Hämtade en Up&Go box från LiberoLindex och gjorde även fynd där!
Två st jätte fina tröjor till Melvin för 129 kr, snacka om kap!
Gick in på Kappahl en sväng oxå! Köpte skit fina jeans till Melvin och massor av snygga kallingar till Melvin och Mikael!



Sen fortsatte färden mot Härnösand! Ett stopp i Älandsbro blev det för att inta lunch på Matvraket!



Självklart va ju M tvungen att handla på Godishuset oxå =p



Sam som nästan alltid är på strålande humör =)

Vädret va ju riktigt bra! Inge regn, lagomt varmt och solen tittade på oss lite då och då!
Strosade runt i staden. Min goa blogg vän Sanna skickade ett mess och tipsade om en affär (Inreda & sånt) som va värt ett besök!
Oj va mycket fint som fanns där. Gick runt flera varv och bara tittade. Fanns så mycket fint så jag visste inte va jag skulle köpa! Men lite smått gott och blev det iaf! Tack Sanna för tipset =)



Sam älskar katten Findus! Så lyckan va ju total då Sam fick en alldeles egen Findus! Den följer med han överallt! Han skrattar så fort han ser denna lilla katt!

Kl 15 fick vi checka in på hotellet!
Men då va vårat rum inte städat så vi fick vänta en timme. Morr!!
Mikael va ju som små förkyld och trött så vi la oss och vila en stund alla tre innan vi skulle ut och äta middag!

Vi hittade en resturang båt med grillbuffé. Tänkte att det lät ju smaskens. Men blev grymt besviken =(
Nåväl, Sam sket ju ner sig rejält så det va bara att skynda sig å äta för att sen gå tillbaka på hotellet och tvätta av han å
byta kläder, rart med barn ;-)


Hotellet vi bodde på!

Sen strosade vi runt i två timmar, njöt av solen, vackra båtar, musik (det va stadsfesten där), åt en glass och bara njöt av varandras sällskap! Sam sov hela promenadsturen! En mycket fin kväll ♥
Sen såg vi en film och lekte med Sam tills det va natti natti för han!

Frukosten fick man äta med BWO ;-) Å Alexander Bard är lika ful i verkligeheten som på tv och Martin va lika fin ;-)





Här var det mycket roliga saker man kunde göra! Melvin hade nog tyckt om detta ställe =)
Gäller att tänka logiskt och hålla tungan rätt i mun ;-)

Sen begav vi oss mot Sundsvall! Mot IKEA och Birsta köpcentrum!



Å här shoppade jag lös ordentligt! Gillar sånt jag ;-)

Kommer säkert bilder sen på allt jag handlat!

Summasumarum så har helgen varit kanon!!!

Nu lunch dejt med Linda och Tilly =)

Kommentarer
Postat av: Vendela

Lät ju som en väldigt lyckad semester och vilken tur att ni fick komma till bättre väder :-)



Ska bli spännane att se vad du fyndat på ikea; jag ska ju snart dit själv en sväng, V-ås ikea :-)



Kram

2009-07-27 @ 11:42:33
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Therése

Verkar ju som ni haft det riktigt mysigt!!

Nyfiken på vad du handlat på Ikea...gärna en visning på det ;-)



Usch ja, när du säger att Sam gjorde en blöja på resturangen...inte alltid så kul med blöjbarnen!

På Tysklandsfärjan (för två veckor sen) passade minsann Hugo på att göra världens blöja!

Sa till Thomas att följa med, eftersom ungen inte vill ligga riktigt stilla.

Men skötbordet fanns ju BARA inne på damernas, så jag fick fixa själv!

Då ska du veta att jag är väldigt åksjuk, och jag fick t o m slänga Hugos mysbyxor för det hade läckt (så ingen trevlig blöja alltså)....

ja då börjar tjejen på toan bredvid att kräkas...trodde faktiskt jag skulle få gå in och göra henne sällskap, men klarade mig!

HUU!! Det värsta blöjbytet nånsin kan jag ju tala om!

(Förhoppningsvis är han ju snart blöjfri!) ;-)



Du bjuder på riktiga charmbilder på gullungen...jag smälter ;-)

Kram Therése

2009-07-27 @ 18:40:29
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: sara

Hej vännen.

Vad härligt ni har haft det. Det är alltid skönt att komma hemifrån lite. Ska kika lite närmre på bilderna senare. Känns som det är ont om bloggtid för tillfället.

Tack, vi är supernöjda med altanen. Underbart att sitta därute och mysa. Så nu vill vi ha varma somarkvällar :)

Kramar

2009-07-27 @ 21:29:21
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Marianne

Låter verkligen toppen allt ni gjort!! Lite avis på IKEA, men men... Nu laddar och planerar vi för fullt för vår tripp till Umeå på onsdag (om det är okej väder) Längtar massor!!

2009-07-27 @ 23:48:56
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vilken toppen semester det blev, behövs inte mer än hotell (frukost) och lite shopping och få komma bort för att man ska känna sig nöjd :-) Ska bli jätte roligt att se alla dina fynd. Själv ska jag nog nätshoppa lite till sveas rum som mamma kom och hjälpte mig att tapetsera i går. Ljust å fint blev det! Kram kram

2009-07-28 @ 11:59:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Brittis och Benjamin

Tack!! Er lille Sam äe ju jättesöt han med! Ser att ni haft en trevlig semster. Var på Ikea idag och köpte en garderob till Benjamins rum. Nu sitter jag med min alldeles egna bärbara dator ;) hos kusin Jenny. Ha det!

2009-07-28 @ 22:04:45
Postat av: sara

Hoppas ni får det mysigt i stugan. Håller tummarna för fint väder. Ni har ju haft lite otur med det de andra gångerna.

kram

2009-07-28 @ 22:13:24
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej! vad mysigt ni hade det.. Vi var ut på kvällen och hade det jätte skoj.. Hoppas du tyckte om inredningbutiken, det är massor där som jag dregglar efter =)



Tyckte du om H-sand då? Jag tycker det är en mysig hamnstad.Ni verkade ha kul på technichuset, jag tycker det är bra för ungarna där, ja för oss vuxna också då =)



Jag förstod nästan att du inte skulle hinna med, det är så kort tid och det viktigaste är att du och familjen hade det mysigt..



Kramar om massor

2009-07-28 @ 23:32:54
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Bus

Verkar som ni har haft en mysig minisemester.

Nu skiner solen äntligen så då är det bäst att passa på att njuta av den. Hoppas att du får en bra dag. kram

2009-07-29 @ 10:08:04
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Postat av: Sofi H

Låter som ni haft det riktigt bra på er minisemester :-)



Vi måste ta och ses snart! Jag har ju nånting till er! eller ja, till du iaf ;)

2009-07-30 @ 10:25:46
URL: http://sofih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0