Åsele, båt tur och kalas!

Hela helgens bravader får lov att hamna i samma inlägg!

Lördag:



Vi drog till åsele för att gå på marknaden och åka karuseller!
Träffade ju många av mina kompisar och deras barn! Me like =)
Melvin köpte sig pilot brillor, halsband och nå magnetgrejs. Vet inte va det heter men han tycker dom va skit kul! Å godis blev ju inhandlat oxå såklart!
Vi stannde till hos Johan och Jennie som stod och sålde kläder! Lånade deras husvagn och kunde ge Sam mat i lugn och ro och svida om till något svalare! För det va rätt så varmt och skönt denna dag!

Sen begav vi oss mot karusellerna. Mikael åkte med Melvin 2 ggr och jag åkte med han 2 ggr. Resten av alla åk fick han åka själv! Sen spelade vi lite ihopp om att vinna en mega stor toblerone men turen va inte på vår sida =(
Kan säga att efter flera timmars gående i Åsele va det skönt att sätta sig i bilen och bege sig hemåt!

Eftersom att det va så underbart väder så for vi ut och åkte lite båt på lördag kvällen!



For över till stugan en sväng så Mikael kunde klippa gräset. Medans så spelade jag och Melvin några partin kasta gris =)
Sen tuffade vi över sjön och begav oss hemåt!
Men mamma ringde ju och sa att några släktingar till oss va hemma. Mamma och pappa å massa andra va ju hos Egon och Berith å ätit middag så vi for dit för att säga hej och visa upp Sam!



Jag är ju då väldigt släkt kär och älskar att träffa min släkt!
Och just Elise och Alrik har jag inte träffat på väldigt läääänge! Oj så stora dom blivit, inga barn längre!
Åren går för fort! Och man träffar släkten på tok för sällan =(
Men lördags kvällen avslutades mycket trevligt!

Söndagen:

Ja alltså denna dag!
Mitt underbara brors barn Arvid fyller 5 år på tisdag! Fasters stor kille!
Idag hade han barnkalas så vi for dit och uppvaktade han redan idag!
Nu har jag inte frågat om lov, men jag hoppas det är okej att jag lägger ut några bilder från kalaset!

                     
Här är födelsedags barnet! Många grattis kramar till dig Arvid ( i förskott) ♥



Kanon god tårta va det! Å allt annat som Kristina bakat! Hade ju tänkt att inte fika, men man va ju faktiskt tvungen när man såg allt det goda hon gjort ;-)



Ett mycket trevligt kalas =) Sam han somnade så gott på morbror och Kristinas säng =)
Tar på krafterna att vara på kalas ju!

Sen har resten av dagen varit lugn. Tvättar och donar på!
Mikael har snickrat takstolarna till gäst stugan och nu i skrivandets stund har han och Melvin farit med dom till sallsjön!
Imorron ska jag ringa och höra om Eva är hemma. Hon och H-E har ju fått en liten Emil så jag måste ju dit och gosa bebis =)
Min älskade farmor fyller 76 år på tisdag så jag ska även se om jag hittar något åt henne imorron!
Får ju inte glömma att skriva att min kära lillebror fyllde 23 år igår!
Å jag hann ju träffa han och Matilda en snabbis igår i åsele å säga grattis iaf!
Han är hemma nu på semester så på tisdag ska vi upp till fjälls och gratta både han och farmor!

Nej nu orkar jag inte skriva mer!
Är så himla trött idag!

Ha de fint!





 


Kommentarer
Postat av: Vendela

Vilka härliga bilder - och vilken trevlig helg du haft med släkt, vänner, marknad, karuseller,båttur och hela faderullan :-)



Himla synd att jag inte fick träffa dig; men jag fick ju träffa Malin iaf :-) Tror vi måste ta och fixa en bloggträff nästa gång jag kommer :-)



Kramisar

2009-07-19 @ 22:00:13
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Therese

Sicken toppenhelg med familjen!

Och kul med en liten släktträff också!

Själv träffar jag min släkt alldeles för sällan...tyvärr!

Ha det så gott!

Kram Therése

2009-07-19 @ 22:48:17
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: maria

Morfarärminbästiströjan var riktigt söt!

2009-07-20 @ 00:01:02
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Marianne

Skulle inte tro det, då får vi nog komma och kidnappa han ;) Vi har massor med planer för dessa två veckor, himla tur att Andreas har semester båda veckorna så han får rå om sina barn ordentligt!

2009-07-20 @ 09:59:15
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Full rulle hos er ser jag! Själv var jag helknäckt efter en dag på marknaden, galet mycket folk!!! Och vi försökte minsann också vinna en jätte toblerone, men icket, å med min tur så borde jag väl ha vunnt, eller?! Hi,hi, kanske var han där ovan som itne tyckte jag skulle proppa i mig mer godsaker... Blir iaf kams i byn idag, inte illa pinkat, gillar som palt jag :-) Massa kramar!

2009-07-20 @ 12:39:28
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Bus

Hej!

Jag har tittat in men inte lämnat spår på ngn dag, fy på mig!!!

Hemma på onsdag??? Då tar jag min tur till Dorotea, annars så blir den nog aldrig av. Vi kan ju höras innan dess. Kramis

2009-07-20 @ 15:09:22
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Postat av: Sanna

Oj här har det hänt saker =) Lika fina på korten som alltid. Jag ville också komma upp på den markanden så det får bli nästa år som jag får besöka den markanden..



Ville bara titta in och säga hej, det är så mycket nu att man inte hinner med bloggen..



Hoppas att allt är bra med dig och familjen.



Kramar om

2009-07-21 @ 09:24:15
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Trött?! hi,hi du har inte kollat så du är gravid igen ;-) Annars är det nog bara ammningen och vädret som tar ut sin rätt, själv har jag också nämligen varit sjukt trött den senaste tiden, svea sover bra men vaknar såååå jämarns tidigt, å det sliter törs jag lova. Visst hakar du på en date på fiket med mamma bus i morgon? Kram kram

2009-07-21 @ 15:10:57
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Så trist att du är i fjälls, hade varit kul om du med kunnat haka på :-/ Men det går säkert fler tåg! Har grundmålat mit projekt i kväll, passade på då faster sandra var barnvakt, rena lyxen ;-P Kram kram

2009-07-21 @ 20:11:43
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Bus

Synd att du inte var hemma, men Therese har rätt. Det kommer flera tåg snart. Kram kram på dig

2009-07-22 @ 09:02:15
Postat av: sara

Hej Nina. Hoppas ni har det skönt, du och familjen.

Så härliga båtbilder på er allihop. Hemma hos oss har vi haft fullt upp, som tur är har man lite tid över här på jobb. Tänkte ta mig en liten bloggrunda och kika vad alla haft för sig de senaste dagarna.

Sov så gott, kramis

2009-07-22 @ 23:37:36
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0