Premiär =)

japp, idag blev det semel premiär för fröken Holmlund! Gissa om att jag NJÖT! Kan inte fatta att man kan va så frälst i nått som jag är i semlor. Det är ju så underbart gott och onyttigt! Tråkigt nog =(
Men det lär slinka ner några till skulle jag tro!

Idag har jag och Mikael varit ner till barnmorskan och allt såg bra ut. Börjar få dåligt järnvärde så nu äre blodpudding som gäller =P Annars va det bra! Å bebben har fixerat sig!

Det va vägar dag där nere idag så det va bebisar och barn överallt!! Mysigt ju! hann se lilla Victor som hastigast =) Sötplutt!!

Igår fick jag ett mms av Lm och Conny på lilla Sigge! En sån liten goding! Å nu finns han ju att skåda på vll oxå =)

Mikael är hos Mattias och dricker kaffe. Jag känner mig så knepig ikväll så jag stanna hellre hemma med mitt isvatten! Håller på att tvätta upp alla bebisens sängkläder!
I helgen ska vi hämta skötbordet som min bror har lånat då han  fårr sina två busungar! Men nu äre min tur att använda det igen!
Shoppat en massa nödvändiga saker på apoteket idag oxå, och älsklingen köpte an örontermometer. Kanon det så slipper man ta tempen i rumpan på den lille för det brukar ju inte va populärt!

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Fy vad fuskigt av dig... Jag får nog snällt vänta till semeldagen..



Fast det var ju bra tänkt med att passa på att äta nu.



Har du skickat så ska jag skicka sen, det är fel på mailsidan. Kan inte öppna den, så Mattias ska kolla så fort jag fått häcken härifrån.



Kramen

2009-01-07 @ 21:28:23
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej vännen! Nja... vet inte om det är något för mej det här...? Måste ta reda på lite fakta imorrn. Och är det som jag tror, så kommer jag att gå tillbaka dit jag hör hemma. Känns jätte skönt att julen i stort sett är borta. Bra resten kvar nu. Kramar till min söta vän! Nä, men vad är det jag ser!!!!? Har du REDAN ätit en semla! Trodde jag skulle få va med på premiären!!! =(

2009-01-07 @ 22:24:06
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Linda N

Måste bara inflika om örontermometern. Den är skita bra på oss vuxna och även på Alva som är 4 år men fortfarande är den lite osäker på Vilgot 2 år. Den vi har är en Braun köpt på apoteket och den funkar jätte dåligt på småbäbisar. Då är det mycket bättre att ha en som man stoppar i rumpan. Varför den är dålig på bäbisar är för att den del du sticker in i örat är faktiskt alldeles för stor och du kommer inte in rätt då = fel temp.



Så du har smaskat semlor... själv är jag inte så förtjust i dessa, ska jag äta dom ska det vara morsans hembakta. Kram, kram

2009-01-07 @ 22:34:51
Postat av: Vanja

Gott med semla...jag med älskar semlor :) Gud va folk de var på bvc igår, fick nästan panik ;) skratt. Skönt att det gick bra hos bm. Så bebin har fixerat sig nu...spännande. Kan bli när-som-helst!Ha det gott så syns vi! kram.

2009-01-08 @ 07:08:06
Postat av: Ida

Gott med semla, men kan tycka det är lite tidigt :-)

)

Tänkte precis skriva om örontempen men ser att Linda redan gjort det. De är som sagt lite besvärliga på små barn då de är svåra att få in i de små öronen, och för att de ska ge rätt resultat så ska de träffa precis rätt. Vi har använt rumptempen på Neo och numera tycker han faktiskt att det är lite kul att vänta på pipet ;-)

2009-01-08 @ 09:28:03
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Marianne

Åh vad gott med semlor!! Men det får vänta här, har en massa 50årsbak nu till veckan, så nån måtta får det vara.



Alfred bryr sig inte alls om rumptermometern, han ligger bara och tittar på mej. Tur de för jag testade Andreas örontemp och den är verkligen ojämn kan ju bero på att han avskyr den när jag stoppar in den i örat.

Rumptempen är supersnabb oxå måste jag tillägga, finns på apoteket, vit och grön är den.



Hoppas du får upp blodvärdet, de är ju så tröttsamt att ha lågt! Blutsaft är ett tips!



Annars hoppas jag att du får en härlig innedag i det otäcka vädret!

2009-01-08 @ 10:26:05
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Nina svarar Vanja

Vi är bra lika vi två. älskar både cocoa cola och semlor. Vi får fika det ilag då vi ses =) Ja shit sååå mycket folk det va där nere. Förstår om du fick lite små panik faktiskt. Oj så söt han är eran lilla Victor. Nu hann jag ju bara se han som hastigast så jag längtar tills jag får hålla i han å gosa lite =) Stor kram till dig!

2009-01-08 @ 11:35:11
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: lovisa

Ja det e helt sjukt !! Man blir så arg och orolig för vad gör man utan den inkomsten ?! den e ju nog så lite som den är för mitt basseras ju på lärlingslön å den e ju isig inte att hurra över !! Å om det nu går igenom så får jag ännu mindre sjukskrivning

2009-01-08 @ 12:06:01
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Marianne

yes det ska drickas, jag tycker det funkar bra trots att det inte är det godaste... men min mage pallar det iaf!

2009-01-08 @ 13:29:46
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Sofi

Hej vännen!!

Va kul att du har en blogg, kan man kolla läget då och då!

Blev inget Lappland för mig i jul vi va hos peppe och sen i Sala, det var lugnt och skönt.

Nu är det skola som gäller igen, jag går ju lärarutbildning men det kanske du visste.

Hoppas allt är bra me lilla bäbis i magen.

Ta hand om dig så tittar jag in snart igen.

Kramar!

2009-01-08 @ 17:11:38
Postat av: Malin

Ja, vi ha ju träfftes på affärn idag, så du vet ju hur det gått med allt nu. Så jag behöver inta svara dej på den frågan här. Men semlan!!! Det kan jag nog inte förlåta dej för...=/ Men det kanske blir en till i helgen? ;) Kram kram min vän

2009-01-08 @ 20:04:00
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0