Sparktur och utmaning/award.

Igår kväll drog vi ut på en spark tur! Det va Sam´s första åktur i sparklådan =)


 

Det är Melvin som haft sparklådan så hans namn står fortfarande kvar! Och jag orkar inte måla om hela sparklådan bara för att hans namn står där.

 




Han tyckte det va roligt att åka. Men somnade rätt så fort =p Han hade det varmt och skönt därinne med två st fårfällar och en varm fleecefilt!

Imorse for mannen upp till Haparanda igen =/ Och denna gång ska dom jobba tills på söndag =( Dom ska jobba in så sen blir dom ledig i två veckor och det är ju bra =) Men känns ju inge vidars att vara ensam hela helgen! Och ingen Melvin har jag som kan busa till vardagen!
Får se om jag tar med mig Sam och far upp till fjälls i helgen =)






Har fått en award/utmaning av Petra

Ska nu berätta 10 saker om mig själv...


Är väldigt mörk rädd

Är en mycket social person

♥ Är galen i coca cola

Sockerberoende nå fruktansvärt

Tittar gärna på rysare (kanske därför jag är mörkrädd =p)

Älskar att shoppa!!! Men har blivit lite av det då man är mammaledig.

Tycker det är roligare att ge än att få

Är lat och bekväm av mig ;-)

Morgon trött och har inte världens bästa morgonhumör
Är beroende av min mobil!

 

Ja då har ni fått läsa lite om mig!

Jag fuskar och hoppar över att skicka den vidare då jag sett denna utmaning lite varstans. Men om just DU inte gjort den så gör den gärna och skriv då en kommentar att du gjort den så jag kan gå in och läsa om just DIG!


Kommentarer
Postat av: Hanna

SV: alltid en fördel att spara bilder på olika ställen, tex i ett USB-minne.



Sen såg det väldigt härligt ut, att ligga nedkrypandes i en sparklåda och bli alldeles rosig om kinderna. Ler. Håller med att det är ruggigt kallt just nu, man har blivit bortskämd att det varit plusgrader så länge.

2009-12-16 @ 15:08:43
URL: http://alskadenorrland.blogg.se/
Postat av: Angelica

De kanske låter värre än vad det är. Men Jocke fick reda på idag att han inte får fortsätta på ica efter praktiken. Dom har en anställd som är sjukskriven men kommer tillbaka i Januari och då behövde dom inte han. Men nu känns de som om dom utnyttjat han i två månader. Dom har inte behövt betala han utan dom ha ju bara haft gratis hjälp. Så de känns bara förjävligt just nu. Vi ha kämpat i två år nu men ingenting har hänt, och helt plötsligt får vi en snäll liten son som är sjuk. Förstår bara inte varför allt ska gå emot oss.



Oj, nu blev de väldigt långt och klagande. Hoppas jag inte tröttar ut dig!



Tack så mycke Nina. Jag säger desamma! bor ju inte alls långt ifrån. Ja vi får ta och planera in de.

Kramar till er

2009-12-16 @ 15:10:18
URL: http://angelicanorlander.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, jag håller fullt och fast med dej!! Så de så! ;) Och mörka!!?? Vet inte var dom fått det ifrån. Men alltid ska det väl vara något.

Ja, visst är det kallt idag. Burr.

men bättre det!! Då ligger iaf vår efterlängtade snö kvar! =)

Men visst fryser man lite! Gruvar lite smått för att gå ut med Asterix nu.

Kanske ses ikväll då!???



Kramar tillbaka!!

2009-12-16 @ 15:25:18
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, tänk at tdet ska vara så svårt att vara positiv så där på en gång och tycka att allt blir fint!! Nej då!! Vilken önskedröm. Vakna.

ja, en pizza hade nog inte varit helt fel. Nu börjar min mage prata om det oxå. En cola ojoj mums.

Ja, ska jag kunna se den, så måste jag nog komma, för själv blir det nog ingen rysare. Då får jag nog vackert nöja mej med Bönderna :p

Kramelikram

2009-12-16 @ 15:38:10
Postat av: Malin

De va jag igen! ;)

2009-12-16 @ 15:38:32
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, och hade du haft en motorvärmare så hade jag kunnat komma. Ser att det är 18 grader nu och jag måste ha motorvärmare om jag ska kunna komma. Annars får jag vackert gå. Men har ju inga kläder som passar i kylan =(

Det får nog bli en risgrynsgröt här idag. Det är faktiskt länge sen ;) Sen får jag se hur kallt det tänker bli sedan.

Kramen

2009-12-16 @ 16:00:15
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!

JA luciatåget va sååå mysigt. Och de gick super bra. Hon stod där med de andra barnen hela tåget och sjöng som bara den. Så stolt man blir då. Nästan tårögd ju.

I em har vi bara myst, haft pyjamas party och njötit.

Får passa på medans som fortfarande vill mysa med mamma.



Så fin sparklåda! AVIS! Men vi har ju ingen snö här men ändå. Så fin!!

Förstår att älskade Sam gillade åkturen.



Kramar

2009-12-16 @ 16:01:23
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: sara

Åhh vad mysigt det ser ut :) Där hade jag gärna suttit..hihi. Så kunde du "kört"

Mmm Rocky road blev farligt goda..men herregud vad det blir dyrt att göra julgodis. Man skulle ju ha en massa "fin" choklad till det och nötter. Jag blandade olika sorters choklad och det blev hur bra som helst ;)

Ska göra nougat och mandelmassabollar också, de är mina favoriter..mums mums



I julveckan jobbar jag bara fredag 13-21 har tagit semester på julafton. Skulle egentligen jobbat kvällen då. men det vill man verkligen inte. Tur vi har vikarier som ställer upp!!



Nä nu är det nog dax för lite middag. Ha en mysig kväll. Många kramar till dig min vän

2009-12-16 @ 16:45:46
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Jenny

Mysigt med spark. Vet du, jag tror inte det finns sparkar i Ume. Tror aldrig jag sett någon?! :) Är nog för allt grus kanske?



Jo, jag är piggare. Fast kräka gjorde jag bara lördagnatt. ;) Sen har det bara varit feber och efter det en jävla huvudvärk som förföljer mig än. I dag trodde jag att jag kommit på det - det kanske var kaffe som saknades. Har inte druckit sen lördag. Men de hjälpte inte så mycket. :)



Ja, hoppas ni slipper skiten! Usch och fan är vad det är.

2009-12-16 @ 17:15:54
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja jag har lite svårt att tro att magen var så liten med Neo, men det sa dom även på BB när vi kom in och dom har väl sett en hel del ;-) Nu ligger jag på överkurvan.



Ok, får se om jag kommer förbi i morgon, men om det är så här kallt så ids jag nog inte starta bilen.



En sparklåda letade jag när Neo var mindre, men hittade inte åt någon. Den mamma hade till oss blev kvar i Högda och är nog ett minne blott numera tyvärr.



Kram kram

2009-12-16 @ 17:43:50
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Gubben ska få hämta hem sparken i morgon från ormsjön, fick ju en ny i julklapp i fjol, så får man åka till byn å hämta min sparklåda - är ju så mysigt med en sparktur - tur att du påminde mig! Minns hur mysigt det var att sitta i lådan som liten.... Stor kram, hoppas ni haft en bra dag, själv trycker jag i soffan å gruvar för kallväre som verkar vara på intåg huttrar

2009-12-16 @ 19:51:06
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Christina

En sådan härlig spark, ja även killen som sitter i är ju härlig.

2009-12-16 @ 20:44:31
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Matilda

tack så hemskt mycket! :)

ja :) goelsa!

2009-12-16 @ 21:48:07
URL: http://ssmatilda.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Vilken härlig spark! Liten ser ut att stortrivas i den :-))



Så mkt snö Ni har, massor! Jag som tyckte vi fått mängder, men inser att det bara är en bråkdel av det som Ni har ;-)



Kul utmaning! Hoppar på den :-))



Varma kramar!

2009-12-16 @ 23:34:00
URL: http://www.duracellmamman.se
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja, jag är ruggit rädd om lådan, men nu kanske även bror å svägerska vill låna den :-) Kul med sådant arvegods som verkligen används!!! Oj så ruggit det är i dag, verkligen kallt! Så skönt att man snart slipper köra till V-mina iaf, å får vara hemma å mysa i tre lååååånga veckor! :-) Och jag nyper mig i armen, jämarns så glad jag blev över tomtenissa vinsten, måste nog rätta lottot idag med, för som sagt flyt verkar jag ju ha ler stort Kram rkam til ldig och din goa lilla samuraj!

2009-12-17 @ 07:50:36
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sara

Hej vännen!

Idag har vi vinter här i Skåne. Förstår inte hur ni står ut i er kyla. Här är -6 grader idag och jag håller på att frysa ihjäl..hihi

Men mysigt är det!!

Nu ska vi snart bege oss till Malmö,Linnéa har ett sår i ögat och ögonkliniken vill ta sig en extra titt. Bättre att kolla en gång för mycket.

Ha det bra idag. Stor kram

2009-12-17 @ 11:08:20
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Han nte klart awarden sent igår, men hann plita klart den idag på lunchen, så nu finns den publicerad inne hos mig :-))



Önskar dig en helt underbar vintrig dag!



Varma kramar!

2009-12-17 @ 11:36:01
URL: http://www.duracellmamman.se
Postat av: Denise



Härligt med vinter och sparktur... Istället för att måla om sparklådan så kan du måla dit Sam´s namn , så står båda på "lådan" eftersom de båda har använt den...



Ha det gott !! =)

2009-12-17 @ 18:06:20
Postat av: Tilda

Vad söt sam var i sparklådan! Aldrig sett en sådan lådgrej förut p åen spark! Smart uppfinning!! =) Finns de i vuxenstorlek också mån tro? :P

2009-12-21 @ 23:38:44
Postat av: Linda

Hej! Vilken fin sparklåda! Vart kan man få tag i en sådan? Har flyttat från skåne till norrland och måste verkligen kunna köra lillbebisen i något eftersom vagnen är körd nu när det kommit snö! :)

2012-10-16 @ 22:41:27
URL: http://minbebis.com/blogg/ladymama

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0