Läckage!

Halv åtta ikväll så ringer svärmor och säger att det är en vattenläcka. I huvudledningen dessutom =/
Inte bra! Men än så länge finns det vatten kvar!
Men jag har fyllt upp kannor med vatten, kastruller och fyllt skurhinken med vatten så man kan göra sina behov imorron! Man vet ju aldrig hur länge vattnet kan vara borta!
 Så dom kommer väl få gräva hela natten! Tycker så synd om dom. Det är dessutom fortfarande svin kallt ute.
Men såg nyss på vädret att det blir mildare imorron! Tur det!

Och om det är mildare imorron så ska jag ta mig en tur till Wiks och kolla om jag hittar nått roligt!
En julklapp till farmor måste jag hitta oxå! Sen är jag klar med alla julklappar!
Och det lutar åt att jag och Sam följer med mamma och pappa upp till stugan imorron!
Roligare att vara där uppe med dom än att sitta här hemma en hel helg ensam!

Dessutom har vi äntligen fått hem bilen igen! Servad och klar!
Har känt mig små handikappad utan bil i 3 veckor.

Igår kväll så kom min kära Malin och grattade mig i efterskott! Vi tittade på House of wax och drack glögg och smaskade lite knäck och lakritskola. Mums!
Tack vännen för en trevlig stund! Och tack för dom fina ljuslyktorna!



 

Dessa kommer få lysa fint i vårat sovrum efter julen har städats bort =)

Nej nu ropar sängen på mig!
Har suttit och virkat några mormors rutor nu ikväll. Va längesen jag tog mig tid att virka! Men sakta men säkert så går det framåt iaf ;-)



Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, det var väl inte vad han väntat sej precis! Och det kommer nog att ta tid och innan han är nere med grävaren på plats och är klar, så kan det nog ta mest hela dagen imorrn. Iaf hela förmiddagen. Så inte blir det så mycket sömn precis. Å så kallt oxå. Huvva! Han var iaf framme i Tvärsele nu, men då måste han oxå invänta trailern.

Nu tror jag att jag ska hoppa i säng. Känner mej trött. Sov så gott du med vännen!

Kramelikram

2009-12-18 @ 00:19:57
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Visst är det typiskt, vi har också bunkrat vatten... men än verkar de inte hittat läckan :-( Dessutom snorkallt, här visade tempen på - 33 BURRR säger jag bara. Lagomt att sitta inne å virka mormorsrutor. Du får allt visa mgi sen så jag kan virka i väntan på bebben i januari/februari :-) Massor av kramar!!!

2009-12-18 @ 08:18:49
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Lillsnörpa - Grönt, Pyssel och Äpplen

Vad roligt att du tycker om min blogg! Jag gillar din blogg med!!!



Usch och fy för vattenläcka! Så himla tråkigt när det krånglar.

Vilka fina mormorsrutor! Duktig du är! :) Grått och vitt är så fint ihop.

Vi ses! /Lillsnörpa

2009-12-18 @ 08:53:47
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Nadja

Tänk om jag vetat om vattenläckan redan igår så man kunde ha gjort som du och hällt upp en massa vatten medan det ändå fanns något;P Jag fick den glada nyheten imorse då jag försökte spola vatten till Enzos välling.. Det gick sådär måste jag tillägga:P



Om det blir mildare idag återstår att se, än så länge verkar det bli tvärtom.. Det är väl kanske tur i oturen ändå att det var vattnet som försvann och inte värmen:)

2009-12-18 @ 09:36:39
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Stackars Miro - men han kanske bara laddar inför julmaten?! hundar brukar ju dessuto mah perioder då de matvägrar.... dock ingen av våra matvrak s

Här har vi blivit bjudna på smörgåstårta till fika, itne illa som julavslutning! Kram

2009-12-18 @ 10:19:25
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nadja

Rackarns, jag har ju inte Facebook så.. fast vi klarar oss väl tills det kommer tillbaka!:)



Läser några vårdkurser just nu och det sista på svenskaB. Hoppades in i det sista att jag skulle vara färdig med allt idag, men att barn blir sjuka kan man ju aldrig förutse:) Fast lite ledighet hinner man alltid med, man får ta sig tiden antar jag:) Hoppas ni får en trevlig jul ni med!

2009-12-18 @ 11:30:52
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Angelica

Duktig du är på att virka vännen! Jag håller på att försöka lära mig, men tycker det är lite små krångligt. :P Trevlig helg på er. Kraaam

2009-12-18 @ 11:38:38
Postat av: hemma hos Bus

En till som känner som jag. Fy sjutton vad jag jobbar på att få julkänslor. Just nu gnager bara allt som ska fixas och dessutom väntar jobb hela helgen.

Ärligt talat så tycker jag att det är skönt när julafton har passerat och tempot lugnar ner sig. Julen är mysig men ack vilket vansinne, skratt!

Hoppas att du får en mysig helg. Kram kram

2009-12-18 @ 12:16:12
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Postat av: hemma hos Bus

ps, vilken härlig virkning som du har gett dig på. Jag gillar dom färgerna skarpt. Kram igen.

2009-12-18 @ 12:17:09
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Postat av: Malin

Ja, när man inte ser vad han gör, så pyser han och lägger sej i vår säng.

Men nu är nog vattnet på gång snart! LG har kommit hem nyss och dom sätter igång vattnet snart. Men nu måste han fara till Borga för att arbeta vidare! det är inte klokt!!!!!!!!!! Och att det inte ska finnas några andra som kan jobba! Så jag blir mest ensam hela helgen jag med. Han vet inte om han kommer hem imorrn ens.



Nä, ska se om jag ska få till lite knäck snart och blir det varmare tror jag att jag åker till Hoting, istället för att sitta ensam.



Kramar till dej vännen!

2009-12-18 @ 12:19:03
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Malin

Nä, han har farit. men har Nisse med sej nu. Så han ska sova lite i bilen, sen ska han sova några timmar när dom kommer fram, för jobba får han inte göra! Men jag blir förbaskad när det inte finns annat folk!

Ja, vi blir nog mest själv hela helgen med! =( Så jag far nog till Hoting bara det blir mildare ute. Men har en hel del att göra hemma jag med. Det ska städas och mer därtill. Och vi som hade tänkt ta upp granen och klä den och ha mysigt ikväll. Där sket det sej!

Men det är härligt att vattnet är på väg tillbaka igen. Man blir för hemskt handikappad när det är borta. Och kran, är man i hela tiden!



Kramar!!

2009-12-18 @ 12:45:27
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, vi får ha lite mys pys sen när han kommer hem istället. Nu tror jag att jag för tillfället skiter i allt här hemma och pluggar i motorvärmaren och drar till grannkommun senare i eftermiddag. Ska se om snabeldraken vill följa mej en sväng först. Sen får jag göra resten sen! Så får det bli! :p

Så packa dina väskor och skit i resten du med! ;)

Förresten fungerar din telefon. Min är total död. Ingen mottagning alls. Bara nödsamtal kan användas.

Kram kram

2009-12-18 @ 12:56:43
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Då ska ni ju flytta till Sockenvägen blink, blink Nu ska jag snart göra helg/ledigt - sååå skönt! :-) Kram

2009-12-18 @ 12:58:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: hemma hos Bus

Jag kan tänka mig hur det kan kännas (av egna erfarenheter) Hur man än vänder sig så är rumpan alltid bak, suck. Kul om man kunde ha lite j-klar anamma och göra på det vis man själv vill. Kram

2009-12-18 @ 13:09:32
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Postat av: jessica

Det mesta var väll vätska men sen så rör jag på mig rätt mycket och så har jag lite kosttips i bloggen som jag kör efter titta i sidokolumen

2009-12-19 @ 14:43:59
URL: http://metrobloggen.se/fitmom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0