Strömsund och skor!

Igår så for jag och Malin till ström en sväng!
Kul att göra något annat än å bara vara på denna by!
Blev inte så mycket inhandlat förutom ett par nya finare vinterskor!



Roligare att ha dessa på fötterna då man ska va fin än att ha vinterkängor!
Dom va jätte sköna och helfodrade! Dom kommer nog bli flitigt använda!
Vi åt lunch på Simons, ett måste då man är i Ström!! Mums så mycket gott det finns där. Man vet aldrig va man ska äta! För mycket att välja mellan!
Köpte nya sockar och långkalsonger till lilla Samuraj på Heléns.



Tack vännen för en underbar dag ♥
Det gör vi om snart ;-)

När vi kom hem så åt vi en super god middag ilag oxå! Yummy!!
Hämtade även ut mina skor som jag beställt från Skopunkten



Även dessa kommer bli använda mycket! Helt otroligt att jag lyckats hitta två par skor som passar mina grova fötter och vader! Lyckan är total! För jag är så less på att jämt gå i gympaskor, foppisar eller vinterkängor!
Nu kan jag oxå va fin på fötterna!

Mikael och Melvin hade plockat massa hallon igår medans vi va borta!
Så igår kväll satt vi och rensa bär hela kvällen! Shit så ont i nacke och axlar jag hade innan vi va klar!

Imorse for Mikael till Borgafjäll för att jobba!
Jag & Melvin gick ner på BVC med Sam för vägning och mätning!
Jisses så mycket Sam väger! Nu väger han över 8 kg!
Har verkligen grädde i brösten ;-)
Men det känns ju bra att veta att man har mat så det räcker till han!



De bästa jag har! ♥

Ska ta och städa Melvins rum idag! Men har skallebank så jag tror jag ska passa på att vila lite nu när Sam ska sova!
Ikväll ska vi fara och gratta min söta kusin Elsa som fyllt 7 år!




Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Wow, jätte snygga skor du har - skulle inte tacka nej till någon av dem ;-) Och sam är ju för söt i Faster Malins famn... Kram kram och hoppas skalle onta släpper!

2009-08-19 @ 13:30:38
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda

Oh vilka snygga skor du hittat! Du kommer att bli jätte fin i dom....



kram

2009-08-19 @ 13:36:46
Postat av: Vendela

Läste just i Malins blogg vilken mysig dag ni hade igår!! och vilket fint halsband du gav henne - det kan man kalla vänskap :-)



Å vilka skofynd du gjort! Du har samma problem som jag med breda fötter :-( Inga finskor på mina fötter inte; men det kanske lönar sig att ut och leta då?



Du förresten...när du har tid nångång, har du lust att lägga ut receptet på orientaliska färsgrytan då? blink blink



Många kramar

2009-08-19 @ 14:23:46
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Jenni

Snygga skor!

Skulle också behöva ett par stövlar, snyggt att ha till kjol!

Måste nog ta och kolla på skopunkten jag också :-)



Ska se om jag inte kan övertala Göran att åka till Ström en sväng, skulle behöva fylla på diverse förråd från Dollars :-)



Ha en fin dag, tycker du gör som tar och vilar,

städa hinner man alltid göra sen ;-)

Kram



2009-08-19 @ 14:32:01
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: sara

Tråkigt med huvudvärk :( och den där tråkiga tvätthögen och städningen. Hade jag haft råd hade jag inte tvekat en sekund för att anställa en städerska..hihi Finns ju roligare saker att göra...



Har samma problem med stora fötter. Har 41.or och ganska breda fötter. Därför blir jag så glad när jag hittar nån snygga som sitter skönt. Skopunkten brukar har ganska många. Även inne på Coop forum. Billiga snygga vardagsskor.

Ja, det blev en trevlig kväll igår. Orup är riktigt bra, många bra låtar.

Mamma åker iväg till Thailand själv. Mina föräldrar är skilda och hon har ingen ny man. Så jag tycker hon gör helt rätt i att bara sticka iväg på äventyr.

Hae gärna hängt på, men tror inte barnen och mannen hade tyckt det var så kul ;)



Vilken fin bild på Sam och Malin!!

Många kramar till dig...

2009-08-19 @ 14:39:21
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Marianne

Vilka fina skor, jag har samma bekymmer som du, har såå stora fötter och massa muskler i vaderna ;) så inga fina stövlar eller skor brukar passa... Så lycklig är man när man väl hittar något par!!

Bilder på kajakturer kommer, är lite för rädd om kameran än så länge, den får inte följa med ifall vi skulle tippa...

Roligt att han växer och blir stor din lilla kille! Hoppas din huvudvärk ger med sig, tråkigt att va trött och hängig dessa fina dar!

2009-08-19 @ 15:32:56
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Jenni

Ja just det ja, hon har också skrapat och vunnit. Att det var så mycket visste jag inte...vilken lycka det måste ha varit! :-)

2009-08-19 @ 17:51:08
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej vännen!

VA FIN DU E!

O underbart söta barn!

Snygga skor/stövlar du köpt! Förstår att dom lär bli väl använda!!



Skönt att han gått upp så mkt i vikt.

Hoppas du får en bra dag idag oxå



kramar

2009-08-20 @ 09:07:47
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Therése

Försökte skriva hos dig igår, men det funkade ju inte (väldigt irriterande!)

Gillade verkligen dina stövlar från Skopunkten!

Måste nog åka å kolla och prova ett par såna.

Har ju också problem med breda vader, så hitta stövlar brukar INTE vara så lätt!!



Superfin bild på dina älskade pojkar :-)

Kram Therése

2009-08-20 @ 12:21:57
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Bus

Hej Nina!

Vi ska till D imorg enl planerna. Om du har lust, tid och möjlighet kan vi väl träffas över en fika mitt i dan. Ni har ju som sagt ett kanonfik och det skulle vara kul att få ett ansikte på en av vännerna på andra sidan skärmen, fniss. Hör bara av dig. (Om det inte fungerar så kommer det flera tåg)Kram kram

2009-08-20 @ 12:42:26
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Postat av: Bus

Hej igen!

Det blir kanon. Bestäm tid och plats du så rättar jag mig efter det. Jag ska till Luran nån gång på em, men det är ju lugnt, ni känner ju varandra.

Vi "hörs" lite senare. Kram kram

2009-08-20 @ 14:55:46
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej hej!

ha ha ha klart de e Malin på kortet. Gud va jag e förvirrad. Flåt. Men du e oxå jätte fin! E så borta o vimsig av mina alla tabl.



Jo jag har blivit prickig över hela kroppen. Läkarna visste inte alls va de va. Så jag ska in till hud mottagingen o ta biopsi på de... skumt.. pigment förändring utav ngt slag.



Ja jag e känslig även när de gäller djur. SÅ jag lär lipa. :(

Krameli kramen

2009-08-20 @ 15:37:20
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Bus igen

Hi hi. Det där känner jag allt igen :)

När jag skulle upp till Luran förra gången så kände jag samma känsla som när man var fjortis och skulle hem till nån ny kärlek, skratt.

Mig behöver du absolut inte känna dig nervös att träffa, jag är bara en enkel vanlig tokig småbarnsmorsa. Signalament? Halvfet, dålig klädstil, taskig frisyr...om du inte hittar mig så tar du säkert igen mig på världens sötaste lillebror Bus. Smart drag att ha med han va, asgarv ;P

12-draget blir kanonbra, om du blir senare så är det absolut inte nån fara. Jag väntar till du kommer och jag har ett stort tålamod ( :P ) vad gäller människor som kommer försent, fniss.

Kul! Vi ses då. Kram så länge

ps...ok lite pirrigt är det nog

2009-08-20 @ 15:42:08
Postat av: Therese - Lurans blogg

Ha, ha jag varvar julkänsla med spänd inför jakten känsla och höstmys känsla om bara allmänt lycklig känsla. Min stämning ligger i att planera å göra pyssel osv det är mitt julmys :-) Ja visst ska det bli kul att träffas i morgon, jag har ju haft förmånen att träffa denna rasande rara tjej förut så jag ser verkligen fram emot att träffa henna, och naturligtvis lillebror Bus med :-) Kram kram

2009-08-20 @ 19:49:41
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej vännen! Jätta snygga skor. kanonatt hitta två par på samma dag. Det rukar jag knappt göra på ett år. Hoppas att allt är bra dig och familjen,,



Tittar in i morgon och läser lite mer, men måste försöka sova lite nu..



Kramar om

2009-08-20 @ 21:35:58
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Veronica

Wow vilka snygga stövlar. Nä nu måste jag ta mig i kragen å fara å kolla på skor, oftast far jag på stan när LM kommer, man hinner inte annars, hi hi. Ha en underbar dag. Kram

2009-08-25 @ 15:30:27
URL: http://lillatjejligan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0