Sammanfattning!

Har inte haft tid eller lust att blogga den senaste veckan!
Men nu äre nog dags för en sammanfattning av våran vecka!

Hinner inte skriva så mycket, men kan ju lägga ut några bilder =)
Har bakat blåbärs muffins (mums) och gjorde en västerbottenspaj som jag bjöd mina vänner på!



Linda, Tilly, LM och Sigge kom på lunch besök på onsdagen å fick äta paj!
Blåbärsmuffinsen hade jag skickat med Mikael som va i sallsjön och byggde på gäst stugan!
Hade några jätte trevliga timmar med mina goa töser!

Sen blev det brått! Skynda sig att handla och fixa iordning här hemma för vid middagstid for jag och Malin till sallsjön!
Där va vi till fredag kväll!
Trots att vädret inte varit det bästa så har det verkligen gått framåt med stugan!
Och vi har ätit så himla god mat alla dagar! Det är ju inte så konstigt då det är jag och Malin som fixat maten alla dagar ;-)









Ja som sagt så har vi haft det kanon dom dagar vi varit där!
Å alla va samlade, förutom svärfar då som for å jobbade!
På torsdags kvällen fick vi även besök av Fredrik, Simon och Daniel =)

Kl 07.00
ringde väckarklockan på lördag morgon!
Gjorde oss iordning och sen hämtade vi Malin!
Vi styrde våra näsor mot Nolia =)



Träffade ju Melvin på Nolia oxå! Han gick med mig och Malin en stund! Så jag hann ju shoppa en liten radiostyrd bil och lite annat roligt åt honom! Så underbart glad jag blev då jag fick se min stora prins!
Annars så köpte jag mig en soft shell jacka, två scarfsar och även en soft shell jacka åt älsklingen i födelsedags present i förskott! Blev ju inte så många kort tagna under dagen! Jag och Malin körde en bit var hem. Mikael va ju snabb på att ta en bira!

Har haft en underbar vecka och massor av god mat som satt sina spår =/
Nya tag!

Å dessutom så blev det som så att älsklingen fick ytterligare en semester vecka så vi får ha han hemma även till veckan ♥ Hur bra som helst! Och han fyller ju dessutom år på onsdag!
Imorron kommer mitt älskade barn hem, saknar min Melvin!
Å nu ska vi tydligen börja ha han varannan vecka igen! Ett himla bytande hela tiden!
Ajja, inget att göra åt!

Vi lär nog vara i stugan mest hela veckan och måla, snickra, umgås och ha det bra!

 

Ha en fin vecka!

Kommentarer
Postat av: Vendela

Hej Nina! Så roligt att få ett litet livstecken från dig :-)



Ni ser ut att ha haft det trevligt; med vänner och god mat kommer man långt :-) och Sam växer och växer...sötisen där :-)



Kram och hoppas ni får en trevlig vecka!

2009-08-02 @ 19:24:23
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Therése

Åhh, så himla gott med Västerbottenpaj!

Du får hemskt gärna lägga ut receptet, har bara blivit bjuden, men aldrig testat göra själv.

Skulle ju va gott till kräftorna nu i Augusti ;-)



Ni verkar ju vara riktiga mästerkockar, bilden på Malin va ju lite kul där hon sitter å vispar på golvet :-)



Lille Sam är lika söt och charmig som vanligt, han är lite lik min brorsdotter med det där håret...hon var som en liten trollunge när hon var liten!

Naturligtvis är Melvin lika söt...men det brukar va lite känsligt att säga söt i hans ålder ;-)



Härligt att mannen fick en vecka till,

passa på å njut tillsammans nu!

Kram Therése

2009-08-02 @ 19:40:00
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Jenni

Vad mycket ni har fått gjort!

Och bakat en massa gott, såg mumsigt ut!



Ser ut att verkligen gå undan med gäststugan!



Var år och dar sedan jag var på Noliamässan, skulle vara kul att åka dit. Man verkar ju kunna shoppa lite där också :-)



Ser ut att kunna bli fint väder i veckan! Jag hoppas då på det iaf!



Kram kram

2009-08-02 @ 21:27:50
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Postat av: sara

Håller med Therese... du får gärna lägga upp receptet på bloggen :)



Kan tro att ni ätit gott dessa dagarna...farligt med semester. Det känns som man äter hela tiden :)

Som han växer din lille Sam. Och mysigt att Melvin kommer hem. Två veckor är länge utan barnen. Tror jag hade fördragit varannan vecka.

Sov så gott, kram

2009-08-02 @ 22:12:13
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Jämarns anacka så mycket mys du/ni hunnit med, må tro att jag är avis på Nolia besöket... Men å andra sidan så går det inga pengar om man är hemma :-/



Vi var på Andreas Lövgrens och Lottens bröllopsfest, jätte kul att träffa andra/nya människor. God mat, trevliga lekar och massor av skoj, en hellyckad kväll :-)



Nu är man dock tillbaka i allvaret, första arbetsdagen, sitter på lunchen och slö surfar...



Kram kram till dig och sötaste SAM!

2009-08-03 @ 12:18:24
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: marie

Du ser ut att haft det bra.

Full fart verkar ni haft.....

Underbart god såg pajen ut, den skulle jag inte tacka nej till. Har du provat med cremefraiche o röd kaviar blandat som sås till? Jättegott.!

Må så gott, sköt om dej! Kram

2009-08-03 @ 15:50:08
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Marianne

Ja ett bytande är det, inte lätt i dessa bistra jobbtider. Det är ingen hit att de inte får träffa pappa... om de fortsätter på två veckor så ser de honom bara en vecka i månaden... Tjorvigare när jag jobbar kväll oxå att ha fler än Alfred att fixa barnvakt åt!

Hoppas att Melvin fixar det, han är ju större nu så jag hoppas det blir bra!

Ha en toppenvecka!

2009-08-03 @ 16:15:50
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Sanna

Åhh vad gott både med västerbottenpaj och blåbärsmuffins...



Låter som en kanon vecka tycker jag. Ibland kommer man in i det att man inte orkar med bloggen. Då är det nog bäst att bara låta det vara ett tag, så tycker man nog att det blir roligt igen.



Det är kul när det händer saker =) och jag förstår att du saknar melvin.. Jätte fina bolder som vanligt..



Ha det så bra vännen..



Kramar om

2009-08-03 @ 18:34:52
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Sofi H

Ja, det måste vi verkligen!



Bilder kommer, det lovar jag.

Jag fotar lite titt som tätt så man inte missar nått ;P



Ta hand om er, vi kanske kan försöka ses första veckan i september? Jag är i Dorotea hela den veckan!



Stoooora kramar!

2009-08-03 @ 22:28:10
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Malin

Puss och kram vill även jag skicka till min underbara vän som betyder så oerhört mycket för mej! <3

Jag är så glad att ha dej i mitt liv. Och jag hoppas att du kommit för att stanna!? ;)

Sen längtar jag lika mycket som du! Om du bara visste! Fast det känns som en evighet just nu. Vi kommer att ha det så bra vännen! <3

Och nästa vecka ska vi ha det lika bra och framför allt spännande, gott och mysigt! ;)

Sov så gott vännen, så hörs vi något imorrn.

Puss och kram.

2009-08-03 @ 23:50:30
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: carola

oj vad du har haft för dig:)

Underbara kort som vanligt..



Hur går det med Sam och mat..

Här går det saka framåt, fast välling är blä...

Nu kan hon sitta själv och så stor hon blev genast.



Ha nu en trevlig dag med dina kära

2009-08-04 @ 07:35:12
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Så mysigt att vara på sallet allihopa, förstår att ni myser å spelar yatizy :-) hi,hi! Jag hoppas det blir nolia och/eller stugan för oss med i helgen, men den där jämarns boden/hundburet tar sååå mycket tid, vår snickar är sååå noga, för tusan det är ju en bod, itne ett palats sa jag till honom igår skrattar Massa kramar!!!

2009-08-04 @ 08:41:34
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, tänk att nu är det din tur att bli faster! =) och jag tror nog att det kommer att bli fasters lilla älskling oxå! ;)

Och visst är vi förväntansfulla vad som finns där inne. Å för att inte tala om hur mycket skoj Sam och hans kusin kommer att ha när de växer upp tillsammans.

Puss och kram älskade vän! <3

2009-08-04 @ 09:13:33
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Linda

Meen så söt han är lillfisen.

2009-08-04 @ 12:21:24
URL: http://lertorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0